معاون اول کمیته امنیتی و دفاعی شورای روسیه اعلام کرد که انجام عملیات توسط ارتش ترکیه در عفرین باعث افزایش تنش ها در منطقه است.

مسکو: عملیات ترکیه در عفرین به معنی افزایش تنش ها در منطقه است

به گزارش قدس آنلاین، «فرانتس کلینتسویچ» معاون اول کمیته امنیتی و دفاعی شورای روسیه اظهار داشت که آغاز عملیات نظامی ارتش ترکیه در عفرین سوریه، به معنای افزایش جدی تنش ها در منطقه است، اما روسیه در این درگیری دخالت نخواهد کرد.

کلینتسویچ گفت: عملیات آنکارا در عفرین سوریه اقدامی بسیار تنش زا است و باعث رشد درگیری ها در منطقه و به وجود آمدن یک درگیری جدی در سوریه خواهد شد.

وی افزود: با این وجود، روسیه در این مناقشه دخالت نخواهد کرد و تنها درصورتی که پایگاه های روسیه در طرطوس و حمیمیم مورد تهدید قرار گیرد، از نیروهای مسلح خود استفاده خواهد کرد.

این سناتور روس ادامه داد که سوری ها و کردها که تجربه نظامی فراوانی کسب کرده اند، اقداماتی که ترکیه انجام می دهد را تحمل نمی کنند، اما به طور طبیعی، توانایی رزمی ارتش ترکیه بیشتر است.

کلینتسویچ افزود: در این وضعیت، روسیه در موقعیت دشواری قرار دارد، زیرا مسکو روابط خوبی با دمشق و آنکارا دارد. نقش روسیه به عنوان یک واسطه در این وضعیت پر رنگ تر می شود و می توان از تشدید درگیری ها در سوریه جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.