گرگان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در سال جاری چهار میلیارد و سیصد میلیون تومان مساعدت دارویی در استان به بیماران خاص داشته ایم.

بیش از 4 میلیارد تومان مساعدت دارویی به بیماران خاص در گلستان شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر عبدالرضا فاضل در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اظهار کرد: در حال حاضر در حدود 700 تا 800 بیمار دیالیزی در گلستان داریم.

وی تصریح کرد:  براساس استانداردهای کشوری برای هر 4 بیمار دیالیزی باید یک تخت دیالیزی داشته باشیم که در حال حاضر در استان 150 تخت دیالیزی وجود دارد و با این توصیف در حدود 50 تخت دیالیز کمبود داریم.

فاضل به مساعدت های دارویی انجام شده برای بیماران خاص در دانشگاه اشاره کرد و گفت: امیدواریم همانطور که در بحث پیشگیری از تالاسمی توانستیم پیشرفت خوبی داشته باشیم، در بحث غربالگری بیماری سرطان نیز بتوانیم اقدامات خوبی در استان داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ابراز امیدواری کرد، با مشارکت مردم و کارگروه سلامت و امنیت غذایی و کمیته های مربوط به کارگروه بتوانیم درحوزه امنیت غذایی کارهای خوبی را به انجام برسانیم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام لیوانی رییس مجمع خیرین سلامت استان گزارشی از فعالیت های جمعی در استان در حوزه خیرین ارائه کرد و گفت: خیرین سلامت تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان در حوزه خرید زمین، ایجاد فضای فیزیکی و تجهیزات پزشکی به دانشگاه کمک کردند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.