کرمان- نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون بانکداری ما اسلامی نیست، بانک اول سود خودش را از مشارکت برمی‌دارد در حالی ‌که باید در سود و ضرر مشارکت کند.

بانک‌ها باید در سود و زیان شریک باشند

به گزارش قدس آنلاین، احمد انارکی‌محمدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار داشت: اوضاع اقتصادی کشور خوب نیست و دلایل آن را نمی‌توانیم یکی‌یکی برشمریم، اما در یک کلام باید بگوییم زیرساخت‌ها باید فراهم شده و اقتصاد، اشتغال و درآمد باید براساس اصولی انجام شود تا کار به نتیجه برسد.

وی بیان داشت: تازه موفق شدیم در دولت قبل رشد اقتصادی را مثبت کنیم و الان 6 و 7 درصد رشد اقتصادی اعلام شده که امیدواریم به رشد هشت درصدی در برنامه برسیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اصل 44 بسیاری از واحدهای دولتی را به بخش خصوصی دادیم و بخش خصوصی نتوانسته جلو بیاید، افزود: هیأت‌ مدیره از خودمان گذاشتیم و اصطلاح خیلی بدی به نام خصولتی گذاشته شده که هنوز هم بخش خصوصی مشکل دارد.

وی تصریح کرد: قانون بانکداری ما هم قانون بانکداری اسلامی نیست، امروز هرکس با بانک مشارکت می‌کند بانک اول سود خودش را برمی‌دارد در حالی ‌که بانک باید در سود و ضرر مشارکت کند، اینکه بانک‌ها اول سود خود را برمی‌دارند رباست.

انارکی‌محمدی بیان کرد: در رفسنجان هم چند کارخانه و تولیدی را بانک‌ها مصادره کردند، مجلس امسال مکلف کرده که بانک‌ها املاک خود را بفروشند و افزایش سرمایه دهند تا کمک مردم باشند.

وی ادامه داد: قرار است تا سه یا 6 ماه اول سال آینده تمام بانک‌ها تمام اموال مازاد  خود را بفروشند و یا در مزایده بگذارند.

انارکی‌محمدی با اذعان بر اینکه کارها بسیاری غیرکارشناسی است، افزود: چند طرح داریم که موفق به اجرای آن نشدیم به طور مثال کارخانه آلومینیوم در این منطقه مشکلاتی دارد و بیشترین بحث آن در مورد فاینانس است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آرسنیک آب رفسنجان بیش از 15 برابر استاندارد جهانی است، اما گزارشی ندادیم و همیشه محافظه‌کاری شده و مردم را آگاه نکردیم.

وی تأکید کرد: برای راه‌اندازی یک کارخانه باید مشاوره صورت گیرد و توجیه آن طرح مطرح شود.

انارکی‌محمدی با اشاره به تسهیلات اشتغالزایی عنوان کرد: مجلس یک هزار و 500 میلیارد تومان برای این تسهیلات اختصاص داده که نسبت به جذب آن به ویژه در صنایع بسته‌بندی می‌توان جذب کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: 11 هزار چاه غیرمجاز در استان کرمان وجود دارد که حدود 37 حلقه چاه در رفسنجان هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.