قزوین_ امام جمعه موقت قزوین گفت: اگر این را معرفت را نداشته باشیم، در حوادث روزگار از جمله فتنه ها وگرفتاری ها راه صحیح و نامناسب را تشخیص نخواهیم داد و اگر بینش معرفتی وجود نداشته باشد، راه اشتباه را انتخاب خواهیم کرد.

عدم معرفت تشخیص راه مناسب را در فتنه ها ناممکن می سازد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام علی قابل در مراسم افتتاح دفتر آستان قدس رضوی شهرستان البرز اظهار داشت: یکی از درخواست های مهم ما شیعیان در زیارت عاشورا است که بزرگان دینی نیز به آن اهتمام و سفارش داشته اند.

وی افزود: یکی از فرازهای زیارت عاشورا این است که از ذات ربوبی درخواست کنیم که معرفت اهل بیت را به ما عنایت کند و اگر این را معرفت را نداشته باشیم، در حوادث روزگار از جمله فتنه ها وگرفتاری ها راه صحیح و نامناسب را تشخیص نخواهیم داد و اگر بینش معرفتی وجود نداشته باشد، راه اشتباه را انتخاب خواهیم کرد.

امام جمعه موقت شهر قزوین گفت: روایتی از سفر حضرت رضا (ع) نقل شده است که در مسیری که این حضرت به سمت مرو حرکت می کند، موس بن یسار عنوان می کند که در نزدیکی های شهر طوس در محضر امام رضا نشسته بودیم که ناگهان صدای ناله ای را منزلی در جوار این منزل شنیدیم؛ حضرت رضا (ع) بی درنگ بلند شد و به سمت آن منزل حرکت کرد و مشخص شد که جوانی در حال جان دادن است و حضرت همچون پدر و مادری که فرزند خود را در آغوش می گیرد، آن جوان را در آغوش گرفت و نسبت به او محبت کرد و همراه جنازه جوان به سمت قبرستان حرکت کرد.

قابل عنوان کرد: بنده به خدمت حضرت عنوان کردم که ما تازه به شهر طوس رسیده ایم و شما آن جوان را نمیشناسی؟ امام فرمود هرکسی که در تشییع جنازه دوستان ما شرکت کند از گناه پاک شده و همچون روزی می شود که از مادر تازه متولد شده است.

وی یادآور شد: حضرت امام رضا (ع) در زمان تدفین آن جوان، دست خود را بر سینه وی گذاشت و گفت: یا فلان بن فلان، راحت باش و دیگر برای تو هیچ ترس و وحشتی برای تو نیست.

امام جمعه موقت شهر قزوین تصریح کرد: موس بن یسار از امام هشتم سوال کرد آیا شما این جوان را می شناسی؟ امام فرمود: موس بن یسار پرونده هر امت ما هر صبح و شام به نزد ما می رسد و هر گاه در پرونده اعمال آنها خطایی مشاهده می کنیم، از خداوند درخواست می کنیم که گناه شیعیان را سخت نگیرد اما هرگاه ببینیم در پرونده آنها کار نیکی انجام می شود، بسیار خوشحال می شویم.

قابل با بیان اینکه اهل بیت (ع) از احوالات شیعیان آگاه هستند و سلام ما را می شوند، خاطرنشان کرد: مملکت گرفتاری بسیار دارد و این بار نخست نیست که گرفتاری برای کشور به وجود آورده اند و امامان جامعه را از این گرفتاری ها در امان نگه می دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.