یزد - شهردار یزد گفت : با توجه به نزدیک شدن به ایام سال نو واینکه برخی محلات شهر یزد از نور کمی برخوردار می باشند با امضاءتفاهمنامه بین شهرداری و وزارت نیرو ، طرح های روشنایی تا سقف ۵۰ میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

طرح های روشنایی شهریزد تا سقف ۵۰ میلیارد ریال اجرا خواهد شد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، مهدی جمالی نژاد شامگاه شنبه در نشست شورای شهراظهارداشت :  برای روشن سازی شهر یزد و برخی محلات با همکاری وزارت نیرو سیستم روشنایی معابر و خیابان های شهر یزد بهبود خواهد یافت.

وی افزود : براساس توافقنامه صورت گرفته در این قرارداد سهم شهرداری و وزارت نیرو در اجرای این پروژه به نسبت ۴۰ و ۶۰ درصد تعیین شده  و مبلغ تعهد شده از سوی شهرداری برای این منظور ۲ میلیارد تومان است و وزارت نیرو نیز ۳ میلیارد تومان تعهد پرداخت دارد که باید به توزیع برق استان یزد برای اجرای طرح پرداخت شود.

جمالی نژاد خاطر نشان ساخت: بر اساس اجرای این طرح، معابر و خیابان هایی که روشنایی ندارند نیز دارای روشنایی خواهند شد، و معابر و روستاهای الحاقی به شهر و حتی ورودی های شهر نیز دارای روشنایی خواهند شد.

تخلفات ساختمانی در شهر جهانی یزد زیاد شده است

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست با اشاره به تلاش برای پیشگیری از تخلفات ساختمانی گفت:  متاسفانه تخلفات ساختمانی و گستردگی آن در شهر جهانی یزد بسیار زیاد شده و  شورای شهر یزد به طور جدی پیگیر کاهش تخلفات ساختمانی است.

 محسن عباسی هرفته اظهار داشت: در کمیسیون عمران سه محور اساسی را در دستور کار داریم و دنبال می کنیم، و تخلفات ساختمانی در کمیسون عمران به صورت جدی به دلیل تبعات زیبایی شناسی و اجتماعی و معماری که دارد، دنبال می شود و یکی از محورهای اصلی در کمیسیون عمران، رسیدگی به تخلفات ساختمانی و کمیسیون ماده ۱۰۰ است.

وی تصریح کرد:  بسیاری از تخلفات ساختمانی به دلیل عدم آگاهی صورت می گیرد و مردم نمی خواهند تخلف داشته باشند، کمیسیون فرهنگی در حوزه آگاهی بخشی در این زمینه اقدام می کند و کمیسیون شهر هوشمند نیز در بحث مکانیزه کردن پروانه ساختمان در راستای تسریع و تسهیل پروانه فعالیت دارد.

عباسی خاطرنشان ساخت: کمیسیون خدمات نیز در بحث اجرائیات در این زمینه ورود کرده تا بازدارندگی که لازم است، رخ دهد و کار به جایی نرسد که بعد از تخلف برای تخریب و جریمه اقدام شود.

این عضو شورای شهر با اشاره به تفاهم با سازمان نظام مهندسی یزد در مورد تخلفات ساختمانی گفت: در حال حاضر این موضوع در دست آسیب شناسی است و کارگروهی مشترک نیز باید برای وحدت رویه کمسیون ماده ۱۰۰ شکل بگیرد تا حساسیت در این زمینه افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.