بجنورد- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از تمدید مهلت ثبت نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم تا ششم بهمن ماه خبر داد.

مهلت ثبت‌نام در آزمون سراسری «حفظ و مفاهیم قرآن» تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، رضا رضایی با اشاره به درخواست های مکرر فعالان قرآنی استان، گفت: زمان ثبت نام در آزمون به مدت شش روز تمدید و تعداد ثبت‌نام کنندگان که از هجدهم آذرماه آغاز شده، تاکنون به ١٤٥٠ نفر رسیده که در سایت www.quranedu.ir  ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فعالان موسسات هفت شهرستان استان برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: تعداد ثبت نام کنندگان در بجنورد٥٧٠ نفر، شیروان ٢٣٠ نفر، اسفراین ١٥٨نفر، فاروج ١٣٧نفر، گرمه ١٢٣ نفر، جاجرم ١٢١ نفر مانه و سملقان ٩٢ نفر و راز و جرگلان ١٩ نفر می باشند.

رضایی اضافه کرد: موسسه قرآنی بقیة الله بجنورد به مدیرمسئولی مدینه قاسمی با ٢٧٤ نفر بیشترین ثبت نام کننده را در بین موسسات قرآنی استان دارد.

وی اظهار داشت: این آزمون در موضوعات «حفظ قرآن کریم»، «ترجمه و مفاهیم قرآن کریم»، «معارف اهل بیت(علیه السلام) و انس با قرآن کریم» و در ٢٤ رشته حفظ از یک جزء تا کل قرآن کریم، مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت(علیه السلام)، مفاهیم نهج البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه و مفاهیم خطبه فدکیه برگزار می شود.

رضایی با بیان اینکه آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، دهم اسفندماه سال جاری در خراسان شمالی برگزار می‌شود، تصریح کرد: علاقمندان برای شرکت در این آزمون تا ششم بهمن ماه سال جاری می توانند با مراجعه به آدرس www.quranedu.ir  نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی یادآرو شد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری و مشارکت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود.

یادآور می شود؛ استان خراسان شمالی دارای ٦٥ موسسه فرهنگی قرآن و عترت فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.