اصفهان- فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: بیش از ۲۲۰۰ طرح پاک‌سازی نقاط آلوده در سال جاری تاکنون توسط انتظامی استان طراحی و عملیاتی شده که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است.

اجرای بیش از ۲۲۰۰ طرح پاک‌سازی نقاط آلوده در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار مهدی معصوم‌بیگی صبح یکشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران از مواد مخدر به عنوان بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی در جامعه یاد کرد و گفت: این معضل بزرگ در حال حاضر نگرانی‌هایی را در حوزه فضای اجتماعی جامعه ایجاد کرده است.

وی برخورد جدی با حمل، توزیع و مصرف مواد مخدر را بسیار ضروری دانست و تاکید کرد: با اقدامات بسیار دقیق، فنی، علمی، پلیسی و بررسی‌های میدانی انجام‌شده اشراف بسیار خوبی در این حوزه به‌دست‌آمده است به‌گونه‌ای که در آخرین عملیات های انجام شده پلیس مبارزه با مواد مخدر، حدود دو تن انواع مواد مخدر کشف، هفت باند متلاشی و ۲۱۱ معتاد دستگی شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهارکرد: در این عملیات‌ها ۵۰۰ خرده‌فروش و معتاد تابلو در سطح استان شناسایی و پس از دستگیری در اختیار مقام‌های قضایی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: بانک اطلاعاتی اماکن مصرف و توزیع مواد مخدر در شهر اصفهان وجود دارد، استقرار پلیس در همه محلات امکان پذیر نیست، اما اشراف بر این نقاط وجود دارد.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ تن انواع مواد مخدر در استان اصفهان کشف شده است، افزود: امسال ۱۲۰ باند عمده مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده اند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۲۰۰ طرح پاک‌سازی نقاط آلوده در سال جاری تاکنون توسط انتظامی استان طراحی و عملیاتی شده که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان نقش خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد جوانان به مواد مخدر را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: مراقبت های دلسوزانه و هوشمندانه والدین می تواند باعث دوری جوانان از این بلای خانمانسوز شود.

وی ادامه داد:  با بررسی آمار قتل و دیگر جرایم خشن می توان به خوبی احصاء کرد که عامل اکثر  جرایم اعتیاد به مواد مخدر است، جرایم بیشتر زندانیان مواد مخدر است یا در اکثر طلاق ها رد پای مواد مخدر دیده می شود، از این رو یکی از مأموریت‌های پلیس فتا رصد، کنترل و اشراف بر عرصه‌های معرفی مواد مخدر یا توزیع مواد مخدر در فضای مجازی است.

سردار معصوم بیگی به تولید مواد مخدر صنعتی در استان اصفهان نیز گریزی زد و اظهارکرد: در این استان مراکز فعال زیادی برای تولید مواد مخدر صنعتی آشپزخانه وجود ندارد و نگرانی نداریم.

وی با اعلام اینکه ۳ درصد از توزیع کنندگان مواد مخدر استان اصفهان زن هستند، گفت: اجرای عملیات های مکرر پلیس مبارزه با مواد مخدر برای پاکسازی محلات آلوده شهر اصفهان در دستور کار است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: تجهیزات فنی و پلیسی و نیروی انتظامی باید به روز باشد تا بتوانند به عنوان کمربندهای امنیتی نقش‌آفرینی کنند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه پلیس با اقتدار خود قاچاقچیان را از پا می اندازد، گفت: آمادگی داریم چنانچه بستر مورد نیاز فراهم شود کمتر از یک هفته معتادان را جمع آوری کنیم.

وی پاسخ به سؤالی مبنی بر مصرف و توزیع مواد مخدر در آرایشگاه‌های زنانه تصریح کرد: در این زمینه مورد نگران کننده ای گزارش نشده و وضعیت عادی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.