کرج- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با بیان اینکه البرزجزء ۱۰ استان برتر کشور از حیث سرانه مطالعه است از افتتاح دو کتابخانه جدید در کردان و چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

سرانه مطالعه البرز در جمع ۱۰ استان برتر کشور

شمس الله فلاح در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: در سه سال اخیر ۷ کتابخانه عمومی در استان البرز افتتاح شده است که از این بین ۲ کتابخانه به صورت سیار فعالیت می کنند.

وی با اشاره به استقبال قابل توجه شهروندان از فرهنگ کتابخوانی گفت: البرز جزو ۱۰ استان برتر کشور از لحاظ سرانه مطالعه می باشد و همواره عموم مردم در همه اقشار استقبال خوبی از کتابخانه ها داشته اند.

مدیرکل کتابخانه های استان البرز به تعداد کتابخانه های فعال اشاره کرد و گفت: ۶۸ کتابخانه در سطح استان فعالیت می کند که حدود ۱۰۰ هزارنفر از شهروندان عضو این اماکن فرهنگی می باشند.

فلاح تصریح کرد:استان البرز هر قدر که در سرانه مطالعه در رتبه های برتر کشور قرار دارد به همان اندازه از ضعف امکانات زیرساختی نظیر تعداد و کیفیت کتابخانه ها رنج می برد.

وی به ابتکار استان البرز در فرایند اهدای کتاب اشاره کرد و گفت: ایده نذر کردن کتاب نخستین بار توسط استان البرز مطرح و حدود ۱۰۰ هزار نسخه کتاب در ۶ ماه نخست سال توسط شهروندان اهدا شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از استان های کشور از طرح اهدای کتاب در استان البرز الگوبرداری کرده اند و مورد استقبال واقع شده است.

فلاح با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ کتابخوانی میان شهروندان گفت: با انجام سازوکار مناسب می بایست مطالعه کتاب به داخل منازل برده شود کتاب جزو اقلام اساسی در سبد خرید خانواده ها قرار گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: اداره کتابخانه های عمومی همواره برای توسعه کتابخوانی و گسترش فرهنگ مطالعه میان مردم نشست های نقد کتاب و نیز جلسه های کتابخوانی برگزار نموده که بازخورد مثبتی نیز داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.