گیلان-رییس سازمان چای کشور گفت:سرمایه گذاری در بخش گردشگری با محوریت صنعت چای موجب رونق این صنعت می‌شود.

رونق صنعت چای در گرو سرمایه‌گذاری گردشگری این محصول

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان چای کشور، محمدولی روزبهان گفت: شامگاه گذشته ،مبلغ ۱میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان از مطالبات به حساب عابربانک سپه چایکاران واریز شد.

وی افزود: به این ترتیب تاکنون در مجموع ۱۶۸میلیارد و ۴۶ میلیون تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

روزبهان با اشاره به بازدیدهای خود از روند بسته‌بندی و سرمایه گذاری در بخش گردشگری با محوریت صنعت چای از یکی از کارخانه‌های چایسازی استان خاطر نشان کرد:امید می‌رود کارخانجات دیگر هم بتوانند در همین راستا فعالیت کنند، تا شاهد رونق هرچه بیشترصنعت چای باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت بالای چای داخلی و ویژگیهای مثبت آن و اقبال بوجود آمده در نزد مصرف کنندگان داخلی، آمادگی سازمان چای کشور را در خصوص حمایت از زنجیره چای در راستای برنامه های حمایتی وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد.

رییس سازمان چای افزود:یکی از کارهای ارزنده‌ای که بخش خصوصی باید در استان دنبال کند تا به توسعه‌ تجارت چای منجر شود، سیستم رشد و توسعه گردشگری کشاورزی با محوریت گردشگری چای است که باید برای این موضوع مهم برنامه‌ریزی شود.

موضوع گردشگری طبیعت‌محور، گردشگری کشاورزی و گردشگری می‌تواند نجات‌بخش استان گیلان از نظر اقتصادی و توسعه باشد و چای به‌عنوان یک محصول استراتژیک می‌تواند انگیزه حرکت‌های موضوعی برای توسعه‌ گردشگری کشاورزی شود.

با توجه به این‌که صنعت چای کشور در استان گیلان شکل گرفته و تولید چای در این استان سابقه‌ای دیرینه دارد، پیگیری این موضوع به توسعه گردشگری کمک می‌کند و اگر توسعه گردشگری چای داخلی اتفاق بیفتد و فرهنگ‌سازی هم برای مصرف چای ایرانی انجام شود، می‌توان به توسعه استان هم خوشبین بود و با اطمینان و قاطعیت گفت که بسیاری از مسائل استان حل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.