ارتش سوریه با صدور بیانیه ای ضمن تایید تسلط ارتش سوریه و متحدانش بر فرودگاه نظامی ابوالظهور به اهمیت راهبردی آن اشاره کرد.

تسلط ارتش سوریه و متحدانش بر دومین پایگاه نظامی در شمال سوریه

به گزارش قدس آنلاین، ارتش سوریه با صدور بیانیه ای سیطره بر فرودگاه نظامی ابوالظهور در حومه ادلب و شمال غرب این کشور را تایید کرد.

در بیانیه ارتش سوریه آمده است: پس از عملیات های موفق و منحصر به فرد، واحدهای نیروهای مسلح ما با همکاری متحدانمان بر فرودگاه نظامی ابوالظهور در حومه جنوب شرقی ادلب مسلط شدند. واحدهای مهندسی در راستای خنثی سازی مین ها و مواد منفجره کارگذاشته شده از سوی تروریستها تلاش می کنند.

ارتش سوریه بیان کرد: فرودگاه ابوالظهور دومین پایگاه بزرگ نظامی در شمال سوریه به شمار می رود و از اهمیت به سزایی برخوردار است زیرا میان استانهای حلب، حماه و ادلب واقع شده است. اهمیت این دستاورد به آزادسازی ۳۰۰ شهرک و روستا در حومه حماه، ادلب و حلب و محاصره داعشی ها در منطقه واقع میان خناصر و ابوالظهور، السعن، و الحمره و تامین جاده اصلی میان حماه و حلب و جاده خناصر است. در عملیات نیروهای ارتش سوریه و متحدانش، نیروهای زبده گروههای تروریستی وابسته به جبهه النصره منهدم شد و ضربه مهلکی به تروریستها و حامیان منطقه ای و بین المللی آنها وارد شد.

شایان ذکر است که الاعلام الحربی وابسته به محور مقاومت روز گذشته از تسلط ارتش سوریه و متحدانش بر فرودگاه ابوالظهور خبر داده بود.

فرودگاه نظامی(پایگاه هوایی) ابو الظهور یکی از پایگاه های اصلی وابسته به نیروی هوایی سوریه است. این پایگاه در ۵ کیلومتری شرق ابوالظهور در استان ادلب در شمال سوریه قرار دارد. تروریستها در نهم سپتامبر ۲۰۱۵ پس از اینکه از سال ۲۰۱۲ این پایگاه را در محاصره خود قرار داده بودند، آنرا اشغال کرد. در ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۵ تروریستهای جبهه النصره دست به اعدام جمعی ۵۶ نفر از پرسنل نیروی هوایی سوریه در پایگاه مذکور زدند.

فرودگاه نظامی ابوالظهور یکی از فرودگاه های مهم در سوریه است و فاصله آن از شهر ادلب ۵۰ کیلومتر و از حلب ۵۰ کیلومتر است. این فرودگاه میان شرق ادلب و استان حماه قرار دارد و از اهمیت راهبردی برخوردار است. مساحت فرودگاه ۸ کیلومتر مربع است و ۲۰ آشیانه سیمانی دارد.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.