کرج - شهردار کرج با اشاره به استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز این کلانشهر گفت : این امر در ۳ منطقه شهری کرج به چشم می خورد لذا اجرای طرح تصفیه خانه های محلی الزامی است.

بهره گیری از تصفیه خانه های محلی برای آبیاری فضای سبز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اصغر نصیری ظهر امروز  یکشنبه در جلسه شورای شهر کرج اظهار کرد: برای اجرای طرح تصفیه خانه های محلی جلسه ای با آبفای منطقه داشتیم و تفاهمنامه ای نوشته شد تا این امر را بر عهده گیرند، اما در این زمان اندک  دو ماهه امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه در شهر کرج مدیریت بحران فعال نبود گفت: در هنگام بحران اخیر جلسه هایی برگزار شد  تا این ساختار شروع به کار کند.

شهردار کرج از فعال شدن کارگروه های مختلف به صورت ویژه خبرداد و گفت: علیرغم  اینکه شهرداری در صحنه حضور داشته و اقدامات مفیدی صورت گرفت ولی نبود ساختار و تجهیزات سبب می شود کارایی کمتری در هنگام وقوع حوادث صورت پذیرد.

وی با اعلام اینکه ۶ کارگروه در ستاد مدیریت بحران ایجاد شده است گفت: تامین آب یکی از دغدغه های اصلی مدیریت شهری محسوب می شود.

حسین محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست و ایمنی شورای اسلامی شهر کرج نیز اجرای پروژه های آبی و  ایجاد تصفیه خانه های محلی برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز را ضروری اعلام کرد و  گفت:  با توجه به کاهش برف و باران و بحران کم آبی ۲۰ میلیون متر مکعب میزان مصرف آب فضای سبز شهری در کرج است که عمدتا از آب شرب تامین می شود و بایدهر چه سریعتر اقداماتی در این خصوص صورت گیرد.

 رییس شورای شهر کرج نیز در این خصوص گفت: با توجه به زلزله های اخیر در کشور به خصوص البرز از مدیریت شهری و مسئولان استانی که در این زمینه فعال هستند دعوت شد  با برگزاری جلسه ای وضعیت شهر را مورد بررسی قرار دهند  و در خصوص بافت های فرسوده  اقدامات پیشگیرانه به عمل آید.

محمد نبیونی با بیان اینکه هنگام وقوع زلزله مدیریت شهری آمادگی لازم را داشته است گفت: قرار بر این شد در بودجه سال آینده امکانات مورد نیاز در این خصوص با اختصاص اعتبار لازم درنظر گرفته شود.

گفتنی است در جلسه امروز یکشنبه شورای اسلامی کرج لایحه ۴۰ میلیارد ریالی  برای ارتقا ایمنی شهر کرج و خرید تجهیزات  و حفظ و نگهداری سالن های چند منظوره  در سطح مناطق ده گانه به صحن علنی آمد که در نهایت به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.