وزیر خارجه فرانسه، بعد از ورود ترکیه به منطقه «عفرین» در شمال سوریه خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

فرانسه خواستار نشست فوری شورای امنیت درباره سوریه شد

به گزارش قدس آنلاین، در پی ورود ترکیه به منطقه «عفرین» در شمال سوریه، «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه گفت خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گفت‌وگو درباره سوریه شد. 

وی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «غوطه، ادلب، عفرین- فرانسه خواستار نشست اضطراری شورای امنیت شده است.» این دیپلمات فرانسه اضافه کرد صبح یکشنبه با همتای ترکیه‌ای خود در این باره گفت‌وگو کرده است. 

ارتش ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد نیروهای زمینی این کشور وارد منطقه عفرین شده‌اند. ترکیه پیش از آن، مواضع شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا را با حملات توپخانه‌ای و هوایی هدف قرار داده بود. 

 «بن‌علی ییلدریم»، نخست‌وزیر ترکیه روز یکشنبه هدف از این عملیات را  بیرون راندن عناصر YPG از شهر «عفرین» عنوان کرده بود. 

دولت ترکیه شنبه اعلام کرد بیش از یکصد حمله هوایی در این منطقه انجام داده است. یکی از سخنگوهای شبه‌نظامیان کرد سوری مدعی شده است که بر اثر حملات جنگنده‌های ترکیه در روز گذشته ۹ تن کشته شدند که ۶ نفر از آن‌ها غیرنظامی هستند.

شهر مرزی عفرین در شمال سوریه از سال ۲۰۱۲ به تصرف شبه‌نظامیان کرد سوری درآمده است. ترکیه شبه‌نظامیان YPG موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» را شاخه سوری پ.ک.ک. و یک گروه تروریستی می‌داند و اعلام کرده است که اجازه نمی‌دهد این گروه در نزدیکی مرزهای ترکیه مستقر شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.