کارشناس مذهبی ویژه برنامه‌های بانوان حرم مطهر رضوی گفت: حفظ فطرت‌های الهی موجب استحکام پایه‌های خانواده می‌شود.

حفظ فطرت‌های الهی موجب استحکام پایه‌های خانواده می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مینو اصلانی در ویژه برنامه‌های فرهنگی مذهبی بانوان در رواق حضرت زهرا(س) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر امام هشتم(ع) به تبیین جایگاه خانه و خانواده در قرآن پرداخت و اظهار کرد: اسلام به عنوان یک مکتب انسان‌ساز بیشترین عنایت را به تکریم و تعالی خانواده کرده است و این نهاد مقدس را کانون تربیت، مهد مودت و رحمت می‌شمرد، چرا که از دیدگاه دین اسلام سعادت و شقاوت جامعه انسانی منوط به صلاح و فساد این بنا است.
وی با اشاره به اینکه خانه محل آرامش است، افزود: تحکیم روابط در خانواده از جمله مهم‌ترین مسائل در سلامت و رشد فرد، همچنین پویایی و توسعه همه‌جانبه در جامعه است.
اصلانی با بیان اینکه در اسلام زن و مرد یار و یاور و مکمل یکدیگرند و تکامل هنگامی حاصل می‌شود که این دو در تعامل صحیح و مجاز یکدیگر را کامل کنند، تصریح کرد: خانواده‌ای مستحکم و صمیمی است که نقش هر کدام از اعضای خانواده به جای خود باقی بماند.
وی با بیان اینکه نقش زن در خانه نقشی مهم و کلیدی است، گفت: انسان تشنه دوستی و محبت است و انگیزه بسیاری از تلاش‌ها و زحمات طاقت‌فرسای زندگی، محبت است و وجود آن در خانواده، انسان را به فعالیت و کسب معاش وامی‌دارد بنابراین حفظ حرمت و شخصیت دیگران در گرو احترامی است که در برخوردها از انسان ظاهر می‌شود که بارزترین مصداق آن خانواده است.
اصلانی گفت: خانواده امروز ایرانی با خانواده متعادلی که باید سنگ بنای یک جامعه سالم باشد، فاصله زیادی دارد، در گذشته بعضی سنت‌های غلط مانند بی‌عدالتی و ستم در حق زنان به خانواده ایرانی آسیب می‌رساند، ولی امروز آموزه‌های مدرن مانند انکار تفاوت‌های جنسیتی، درهم آمیختگی نقش ها، فردگرایی و اصالت لذت های دنیایی از جمله آسیب های است که کیان خانواده ایرانی را به خطر انداخته است.
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه رابطه حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) یک الگوی بی بدیل برای بر قراری ارتباط بین خواهر و برادر است، ابراز کرد: اسلام اهل بیت پیامبر اکرم(ص) را به عنوان نمونه کامل از خانواده برتر معرفی و صلاحیت الگویی آن را به دنیا ارائه کرده است.
وی با اشاره به اینکه مهر، محبت، انس و آرامش محور اصلی یک زندگی خانوادگی است که با الگوگیری از قرآن و سیره اهل بیت(ع) پایه گذاری شده است، گفت: حفظ جایگاه مرد، زن و فرزندان و توجه به وظایف آنان در خانواده ضروری است و هر کدام از اعضای خانواده پایه و ستونی برای خانه محسوب می‌شوند، لذا حفظ فطرت های الهی موجب استحکام پایه های خانواده می‌شود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.