وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به روابط خوب بین ایران و بلاروس، گفت: روابط اقتصادی را باید همپای روابط سیاسی رشد و توسعه دهیم، اگرچه در گذشته قدم‌های خوبی برداشته شده، اما کافی نیست.

روابط تجاری ایران با کشورها ۱۸۰ میلیارد دلار است/ روابط اقتصادی با بلاروس را باید همپای روابط سیاسی توسعه دهیم

به گزارش قدس آنلاین،  محمد شریعتمداری امروز در افتتاحیه چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی با جمهوری بلاروس گفت: از اینکه امروز این اجلاس در فضایی دوستانه و سرشار از تفاهم بین دو کشور در شهر تهران برگزار می‌شود، خوشحال هستم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بدون تردید روابط سیاسی بین دو کشور و اراده مستحکم رهبران دو کشور و گسترش همه جانبه مناسبات ایران و بلاروس و تلاش بی وقفه مسئولان در به تحقق رساندن اهداف رهبران دو کشور در همکاری گسترده در حوزه سیاسی در منطقه و جهان یکی از مهمترین پتانسیل ما برای توسعه همه جانبه ایران و بلاروس خواهد بود.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم همانطور که در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه سیاسی روابط خوبی بین ایران و بلاروس برقرار است، روابط اقتصادی را همپای روابط سیاسی رشد و توسعه دهیم اگرچه در گذشته قدم های خوبی برداشته شده، اما کافی نیست.

شریعتمداری بیان داشت: ایران با دنیای خارج در هر سال بالغ بر ۱۸۰ میلیارد دلار تبادل داردو براساس اطلاعات ما سطح همکاری‌های ایران و بلاروس ۱۶۰ میلیون دلار است.  

وی افزود: امیدوارم کمیسیون مشترک دوره پیشرو که در آغاز راه دولت دوازدهم هستیم، بتواند قدم‌های موثری در جهت گسترش روابط ایران و بلاروس بردارد.

شریعتمداری اظهار داشت: خوشحال هستم که کمیسیون مشترک چهاردهم دارای نقشه راه برای توسعه همکاری دو کشور در سال‌های آتی است و نقشه راه برای همکاری سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ طراحی شده و این نقشه راه همکاری گوناگونی در زمینه مسایل سیاسی، سرمایه گذاری، تجارت، صنعت، حمل و نقل، کشاورزی، بهداشت و درمان، آموزش، علوم و فناوری و هم انرژی است، در این نقشه راه بر تشکل سالانه کارگروه‌های تخصصی همکاری دو کشور برای پیگیری موضوعات دو جانبه تاکید شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: بسیار خوشحال هستیم که امروز روابط اقتصادی کشور ما ایران با کشور دوست جمهوری بلاروس از سطح همکاری ساده تجاری به سمت همکاری فنی و مهندسی توسعه یافته است.

وی افزود: امیدوار هستم با توجه به حضور شما وزیر صنایع بلاروس که در سطوح اجرایی در حوزه فعالیت‌های صنعتی دارای تجارت زیادی هستید، شاهد اجرای عملیات های عملیاتی گسترده در طول دوره حضور شما در همکاری هیا مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس باشیم.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.