فردیس- سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان فردیس با بیان اینکه ۳ فرهنگسرا در این شهر برای آموزش مقابله با زلزله در نظر گرفته شده است گفت: برای شرایط بحرانی حدود ۱۰ هزار چادر نیاز است که جمعیت هلال احمر توانایی تهیه آن ها را دارد اما انباری برای نگهداری از چادرها وجود ندارد.

۳ فرهنگسرای فردیس به مردم آموزش مقابله با زلزله می دهند

محجوبه نامجو در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: طبق قرارداد جهانی، جمعیت هلال احمر در تمام دنیا می بایست اقلام ضروری را به صورت کامل در اختیار داشته باشد اما در واقع جمعیت هلال احمر در شهرستان فردیس از کمبود تجهیزات رنج می برد.

وی افزود: آمادگی کامل هلال احمر در مواقع بحرانی به خصوص زلزله نگاه ویژه مسئولین را می طلبد تا با همدلی جلسات لازم برای برنامه ریزی و آموزش میان شهروندان و نیز اقدام سریع و مفید در مواقع بحرانی انجام پذیرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان فردیس با اشاره به نقش این سازمان در خدمات بهداشتی و درمانی گفت: نیروهای نخبه و متخصص بسیاری در شهر فردیس وجود دارد.

نامجو تصریح کرد: به دلیل کمبود تجهیزات و ساختمان مناسب شهروندان ناچار هستند برای برخی از واکسن ها به شهر کرج مراجعه نمایند که می بایست این مشکل نیز برطرف شود.

وی از توانایی بالای اعضای هلال احمر در شهرستان فردیس خبرداد و گفت: نیروهای موجود از مهارت کافی برخوردار هستند اما به طور حتم توانایی به تنهایی برای مقابله با بحران کافی نیست و زمانی مفید واقع می شوند که تجهیزات کافی وجود داشته باشد.

متولی هلال احمر در شهرستان فردیس ادامه داد: به دلیل اشراف به شهرهای همسایه در مواقع بحرانی می توانیم تعامل خوبی را با آن ها برقرار کنیم اما بهتر آن است که شهر فردیس برای مقابله با بحران تا حدودی خودکفا باشد.

نامجو به اهمیت آموزش عمومی میان مردم اشاره کرد و گفت: با همکاری شورای شهر فردیس ۳ فرهنگسرا جهت برگزاری کلاس های آموزشی در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم باتوجه به اهمیت بسیار آموزش به این فرایند توجه بیشتری شود چرا که اگر یک فرد نیز از آموزش کافی برخوردارباشد میتوان به نجات بسیاری از افراد امیدوار بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.