ساوجبلاغ- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ از اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا وفاقد برچسب معاینه فنی در سطح شهر هشتگرد با همکاری راهنمایی ورانندگی خبرداد.

اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی درهشتگرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست البرز بایرام محمودی اظهار کرد: این طرح به مناسبت هفته هوای پاک در این شهر اجرا شد.

وی افزود: بیشترین سهم منابع آلاینده هوا دربخش منابع متحرک بوده که ناشی از تردد وسایل نقلیه موتوری به ویژه خودروهای فرسوده واستاندارد نبودن سوخت مصرفی است.

محمودی دلیل اصلی آلودگی هوا درشهرستان ساوجبلاغ  راوجود آزادراه تهران - تبریز با حجم ترافیک بالا وجاده قدیم کرج - قزوین عنوان کرد و گفت:  در این ارتباط راه حلی به غیر از بالا بردن کیفیت سوخت مصرفی، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و به ویژه کاهش ترددها وجود ندارد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه وظیفه اصلی حفاظت محیط زیست دفاع از حقوق شهروندی درحوزه محیط زیست ومطالبه مردم برای برخورداری از هوای سالم وآب آشامیدنی سالم است گفت: وضعیت کیفی هوا فقط درصورتی بهبود خواهد یافت که کلیه دستگاههای اجرایی به تکالیف و وظایف خود که در قانون هوای پاک پیش بینی شده عمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.