قزوین_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در ساخت درمانگاه شهر بیدستان مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کرده ایم که در مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و در یک تا دو ماه آینده با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی خدمات رسانی آن انجام می شود.

خدمت رسانی درمانگاه موقوفه شهر بیدستان تا دو ماه آینده/ ثبت ۲۱ وقف جدید در سالجاری

به  گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ججت الاسلام غلامرضا عادل ظهر روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار داشت: یکی از نیازهای ضروری، ملموس و مستمر جامعه، بهداشت و درمان است که اصحاب رسانه می توانند در این زمینه کمک رسانی داشته باشند.

وی افزود: یک سری از موقوفات شامل عرصه و اعیان بوده که ویژه درمان است که استان قزوین در این زمینه، ۸ موقوفه را به خود اختصاص می دهد که این موقوفه ها در قالب درمانگاه های درمانی در استان فعال هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: از جمله موقوفه های عرصه و اعیان این استان می توان به موقوفه حاج حسین خزانه (درمان تخصصی دیالیز و کلینیک تخصصی در شهرستان البرز)، درمانگاه موقوفه مسجد ولایت قزوین، درمانگاه موقوفه حضرت فاطمه الزهراء قزوین، مرکز دیالیز موقوفه آقا امینی در خیابان فردوسی، درمانگاه موقوفه مسجد شهید ثالث، درمانگاه موقوفه معصومه قناعت قزوین و درمانگاهی در شهر بیدستان که سرمایه گذاری و ساخت آن ۹۰ درصد رشد داشته است، اشاره کرد.

عادل عنوان کرد: در بخش عرصه موقوفات نیز می توان گفت ۱۷۵ مورد در حوزه های مختلف ساخته شده که ۲۵ مورد آن دارای سند اجاره و ۱۵۰ مورد فاقد سند اجاره است.

وی با بیان اینکه تعدادی از درآمد موقوفه ها نیز در حوزه دارو و درمان هزینه شده که موقوفه حاج عباس نیک خواه در یکی از روستاهای طارم سفلی، علی محمدی در قریه مشکین تاکستان و تعدادی موقوفه از جمله ۱۰ موقوفه هم در شهرستان قزوین، البرز و بویین زهرا در از جمله این موقوفات است، خاطرنشان کرد: در شهرستان های قزوین و توابع آن از نمونه این موقوفات می توان به موقوفه خدیجه قاجار، بهنوش محمدی، حمام مغلواک، حاج محمد علی آقای امینی، حاج عباس نیکخواه، محمددودانگه و موقوفه بانو طاهره حیدری اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: یکی از برنامه های اصلی این اداره کل در حوزه بهره وری اقتصادی، به روز رسانی اجارات و عواید موقوفات است؛ در آمد سه موقوفه در طی سال کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و تنها یک موقوفه (احمداقای امینی) درآمد ۱۰۰ میلیون تومان را به خود اختصاص می دهد.  

عادل یادآور شد: در سالجاری تعداد وقف های بسیاری در استان قزوین انجام شده که از ابتدای سالجاری تا به امروز، ۲۱ وقف جدید ثبت شده است که دو مورد آن ماهیت دارویی و درمانی را شامل می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح «مهر تندرستی»تشریح کرد: این طرح در راستای ساماندهی موقوفات درمانی و احیای آن، برنامه ریزی برای اجرای مناسب و هدفمند در عواید موقوفات بوده که در سالجاری با همکاری سایر نهادهای حمایتی، برنامه هایی در این زمینه انجام شده است؛ از ابتدای سال جاری تاکنون در ساخت درمانگاه شهر بیدستان مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کرده ایم که در مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که در یک تا دو ماه آینده با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی خدمات رسانی آن انجام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: تمام تلاشمان این است که خدمات این درمانگاه با کمترین هزینه و حتی به صورت رایگان برای مردم آن منطقه ارایه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.