نمایندگان مجلس از تخصیص اعتبارات برای پرداخت مطالبات داروخانه ها خبر داند و گفت: قرار است تا مطالبات داروخانه ها از بیمه ها بزودی پرداخت شود.

تخصیص اعتبارات برای پرداخت مطالبات داروخانه ها

به گزارش قدس آنلاین، کبر ترکی نماینده فریدن در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به بدهی های سنگین دولت به داروخانه ها در پی اجرای طرح تحول سلامت گفت: بر اساس اطلاعاتی که به ما رسیده داروخانه ها، مراکز بهداشتی و درمانی از بیمه ها مطالباتی دارند که هنوز پرداخت نشده است.

وی افزود: قرار بود دولت در سال جاری از طریق فروش اوراق مشارکت به مبلغ هشت هزار میلیارد تومان، بدهیها از جمله مطالبات دارخانه ها را پرداخت کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: در لایحه بودجه سال آینده هم مقرر شد تا دولت با فروش هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، مطالبات داروخانه ها را پرداخت کند.

ترکی اضافه کرد: این رقم زیادی است که امیدواریم همه مطالبات پرداخت شود و دیگر شاهد اینگونه مطالبات نباشیم.

۲ تصمیم برای پرداخت بدهیها

علی نوبخت حقیقی نماینده تهران، ری، شمیرانات،  اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز در پاسخ به سوالی درباره بدهی های سنگین دولت به داروخانه ها در پی اجرای طرح تحول سلامت گفت: اخیرا برای حل این مشکل و پرداخت مطالبات داورخانه ها ۲ تصمیم مهم گرفته شد که امیدواریم با اجرای آن مشکلات موجود حل شود.

وی از تخصیص سه هزار ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در این زمینه خبر داد و افزود: قرار بود این بودجهبرای پرداخت بدهیهای بیمه ها باشد و بیمه ها بدهیهای خود را به داروخانه ها پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: از این رقم قرار بود ۵۰ درصد برای پرداخت مطالبات داروخانه ها باشد که تنها ۲۰ درصد آنرا به داروخانه ها دادند.

نوبخت اضافه کرد: مجددا ۲ هزار میلیارد تومان دیگر برای پرداخت بدهیهای بیمه ها تخصیص داده شد تا با این رقم همه مطالبات داروخانه ها پرداخت شود.

منبع: افکار نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.