رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شوری اسلامی درباره آخرین وضعیت سپرده گذاران کاسپین گفت: گزارشات میدانی ما مبین این است که آمار بانک مرکزی نیازمند بررسی و تعدیل است.

آخرین وضعیت سپرده‌گذاران کاسپین از زبان پورابراهیمی؛ ارائه گزارش نهایی مجلس تا اوایل اسفند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضاپورابراهیمی با اشاره به آخرین وضعیت سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در کشور اظهار داشت: براساس گزارشات بانک مرکزی ساماندهی حدود ۹۸ درصد سپرده‌گذاران موسساتی که با مشکل روبرو شده‌اند انجام شده است.

وی با اشاره به جلسه‌ای که با رئیس جمهور در زمینه موسسه مالی و اعتباری کاسپین داشتند گفت: رئیس جمهور هم در این جلسه گزارش بانک مرکزی را مطرح کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شوری اسلامی با بیان اینکه براساس این آمار تنها تعیین تکلیف دو درصد از سپرده‌گذاران این موسسه باقی مانده است تصریح کرد: گزارشات میدانی ما مبین این است که آمار بانک مرکزی نیازمند تعدیل بوده و با واقعیت تطابق ندارد.

وی با تاکید بر اینکه این صحبت‌ها نافی تلاش‌ها و اقدامات بانک مرکزی نیست افزود: برخی گزارش ها حاکی از این است که کمتر از ۹۸ درصد این سپرده‌گذاران تعیین تکلیف شدند.

وی از برگزاری جلسه‌ روز دوشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و روسای موسسات و بانک‌هایی که در زمینه ساماندهی سپرده‌گذاران باید اقدام کنند خبر داد و گفت: احتمالا سامانه‌ای برای تعیین تکلیف و اعلام اعتراضات و اطلاعات سپرده‌گذاران این موسسات راه‌اندازی شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه امیدواریم با ورود کمیسیون اقتصادی مجلس به این مسئله هر چه سریع‌تر به جمع‌بندی نهایی برسیم افزود: امیدواریم تا انتهای بهمن ماه و یا اوایل اسفند سال جاری بتوانیم از تعیین تکلیف سپرده‌گذاران این موسسات در صحن علنی مجلس گزارشی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.