کرمان - رئیس کل دادگاه‌های عمومی شهر کرمان با بیان اینکه شهروندان کم بضاعت از پرداخت هزینه های دادرسی معاف شدند گفت: دادگستری کرمان در راستای احقاق حقوق عامه و حل مشکلات مراجعان با اصلاح فرآیند از صرف هزینه‌های اضافی و اتلاف وقت شهروندان جلوگیری بعمل آمد.

شهروندان کم بضاعت کرمان از پرداخت هزینه‌های دادرسی معاف شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، حجت‌الاسلام محمدامیر ابراهیمی اظهار داشت: مردمی که بزرگی و بصیرت خود را در جریان آشوب‌های اخیر به همه مسئولان و جهانیان ثابت کردند مستحق خدمت خالصانه، انقلابی و موافق با قانون هستند.

وی با بیان اینکه در راستای حفظ حقوق عامه با هماهنگی بعمل آمده با فرماندهی انتظامی استان از این پس  کلیه مراحل فک‌پلاک در مرجع انتظامی پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود افزود: مدت‌ها طبق قانون فک‌پلاک خودروهایی که در بازار خرید و فروش می‌شد الزاما به شعب شوراهای حل‌اختلاف و دادگاه‌ها ارجاع می‌شد که خود مستلزم هزینه های مادی و اتلاف وقت زیادی از مردم بود. 

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهر کرمان با اشاره به اینکه با هماهنگی انجام شده بین معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری و واحدهای فناوری اطلاعات بانک‌ها از این پس استعلامات بانکی به صورت الکترونیک انجام می‌شود تصریح کرد: بانک‌ها نیز موظفند در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ دهند تا رنج پیگیری استعلام از جلوی پای مردم برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه با پیشنهاد دستگاه قضائی استان کرمان توسط قوه قضائیه، خودرو از مستثنیات دین خارج شده است، تصریح کرد: با اتخاذ تدابیر و همچنین استقرار یک واحد پلیس در نزدیکی دادگستری، از رفت وآمدهای مردم در سطح شهر که گاها منجر به ایجاد ترافیک، اتلاف وقت و صرف هزینه زیاد می‌شد، جلوگیری بعمل آمده است .

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه طبق قانون تنها مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت هزینه های دادرسی معاف هستند افزود: در راستای خدمت به مردم کم‌بضاعت و با کمک کارکنان و قضات دادگاه خانواده با اعمال ماده 5 قانون حمایت هزینه دادرسی بخشی دیگر از خانم‌هایی که برای درخواست خود به دادگستری مراجعه می‌کنند را از پرداخت هزینه معاف کردیم.

وی تاکید کرد: سرمایه دادگستری اعتماد عمومی مردم و نیروی انسانی آن است و اگر این دو امر در دستگاه قضائی محفوظ و سالم بماند اجرای عدالت به صورت انقلابی و سریع میسور است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهر کرمان خاطرنشان کرد: دیدارهای مستمر مسئولان عالی قضائی استان کرمان با مردم و شنیدن مشکلات و مسائل آنها در قالب ملاقات‌های مردمی، سفرهای شهرستانی و حضور در مساجد شهر در راستای ارتقای اعتماد عمومی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام ابرهیمی عنوان کرد:طی چند سال گذشته همواره مشکلات کارکنان دستگاه قضائی مد نظر قرار گرفته و اقدامات ارزشمند رفاهی از قبیل ساخت مسکن ارزان قیمت را انجام داده‌ایم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.