شیراز - مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان فارس از نمایش توانمندی‌های استان در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از سوم تا ششم بهمن ماه خبر داد.

مشاهیر استان فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران معرفی می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری اظهار داشت: در نمایشگاه امسال علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به عرضه ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف نیز پرداخته‌ایم.

وی افزود: غرفه استان فارس در این نمایشگاه 200 متر مربع و با طراحی کاخ تچر مجموعه جهانی تخت جمشید است و در این غرفه 7 کانتر با عناوین گردشگری تاریخی و فرهنگی، گردشگری سلامت، گردشگری ورزشی، گردشگری زیارت و مذهبی، جامعه هتلداران استان فارس، اقامتگاهای بوم‌گردی استان فارس و شهرداری شیراز در نظر گرفته شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی فارس به اجرای برنامه‌های شاخص استان فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه امسال چهار هنرمند استان با پوشش و گریم ملاصدرا، لطفعلی صورتگر، کریم خان زند و شاپور ساسانی به توضیح پیرامون شخصیت و زندگی‌نامه آنها برای مردم  می‌پردازند. 

وی افزود: در محوطه باز نمایشگاه نیز دو سیاه چادر عشایر برای تبلیغ گردشگری روستایی- عشایری و عرضه محصولات خود بر پا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با بیان دیگر برنامه‌های استان فارس در نمایشگاه گردشگری تهران خاطرنشان کرد: معرفی صنایع دستی و سوغات  استان، اجرای موسیقی محلی و آیینی، رونمایی از کتاب رویای سرزمین پارس، رونمایی از سه کتاب با مضمون گردشگری و کودک، معرفی لباس‌های آئینی استان فارس و پژوهش‌های صورت گرفته در این زمینه از برنامه‌های متنوع استان است. 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.