آستارا- معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی گیلان گفت: اورژانس اجتماعی (۱۲۳) در ۱۲ شهرستان استان فعال است و تا پایان برنامه ششم توسعه، تمام شهرستان های گیلان از خدمات آن بهره مند خواهند شد.

همه از خدمات اورژانس اجتماعی تا پایان برنامه ششم توسعه بهره مند خواهند شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان، کبری راد در بازدید از اورژانس اجتماعی آستارا گفت: در سال جاری مردم استان گیلان، هشت هزار و ۲۰۰ بار با اورژانس اجتماعی تماس گرفته اند و بیشترین تماس متعلق به رشت و کمترین تماس متعلق به صومعه سرا بوده است.
وی با اشاره به اینکه با راه اندازی اورژانس اجتماعی خدمات بهزیستی گسترش یافته است، افزود: خدمات بهزیستی به ۲۱۵ بخش تقسیم و با همکاری مراکز بخش خصوصی و کارشناسان مجرب، به مردم ارائه می شود.
وی اضافه کرد: شهرستان های رشت، لاهیجان، تالش، انزلی، فومن و آستارا دارای خودرو اوژانس اجتماعی هستند و خرید خودرو برای دیگر شهرستان ها در دستور کار قرار دارد.
راد گفت: در کنار سازمان بهزیستی، مراکز غیر دولتی نیز فعالیت های خود را به مددجویان ارائه کرده اند و خوشبختانه جایگاه و نقش بهزیستی در جامعه شناخته شده است.
وی اظهار کرد: بهزیستی امکان رسیدگی به همه حوزه های اجتماعی و توانبخشی را ندارد و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته و سازمان بهزیستی از سال ۸۲ در واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی موفق عمل کرده است.
وی خاطر نشان کرد: بیش از ۹۰ درصد فعالیت های اجرایی بهزیستی گیلان به بخش خصوصی واگذار شده است و ارائه خدمات در مجتمع ها، کلینیک ها، مراکز روزانه و شبانه روزی و مراکز تخصصی نگهداری معلولان، کودکان و زنان بی سرپرست و بیماران روانی در گیلان مطلوب است.
بیش از ۱۶ هزار خانوار در استان گیلان، مستمری بگیر بهزیستی هستند. 
بندر آستارا با ۹۱ هزار نفرجمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و ۷۰۰ خانوار این شهرستان از خدمات حوزه امور اجتماعی و توانبخشی سازمان بهزیستی بهره مند هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.