شب گذشته سومین گفت‌وگوی رئیس دولت دوازدهم از رسانه ملی پخش شد اما در این میان گفت‌وگوی وی به مذاق شماری از اصلاح‌طلبان خوش نیامد.

واکنش اصلاح‌طلبان به گفت‌وگوی دیشب روحانی

به گزارش قدس آنلاین، شب گذشته سومین گفت‌وگوی حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور بعد از روی کارآمدن در دولت دوازدهم روی آنتن رفت. این گفت‌وگو از دو حیث قابل توجه بود. اول اینکه زمان آن نسبت به گفت‌وگوهای قبلی کمتر بود و دوم اینکه مصاحبه‌کننده، رضا رشیدپور بود. وی قبلاً سابقه گفت‌وگوهای چالشی با شخصیت‌های سیاسی چه در سیما و چه در فضای مجازی داشت و همه منتظر گفت‌گوی چالشی بودند.

هرچند انتظار می‌رفت گفت‌وگوی جدیدی از رئیس‌جمهور تجربه کنیم اما واکنش‌ها نسبت به این مصاحبه صورت گرفت؛ در این میان حامیان دولت و اصلاح‌طلبان نیز روی خوشی به صحبت‌های حجت الاسلام روحانی نشان ندادند.

بخشی از این انتقادات به تازگی نداشتن سخنان رئیس جمهور برمی‌گشت و اینکه حرف‌های دیشب تفاوتی با صحبت‌های گذشته نداشت و تکراری است. اولین واکنش را رئیس دفتر دولت اصلاحات محمدعلی ابطحی نشان داد. وی در کانال خود نوشت: "مصاحبه رییس جمهور پایان یافت. متاسفانه سوالات آقای رشید پور متفاوت نبود. حتی طعم سخنرانی‌های آزاد خود روحانی را نداشت. از سیاست داخلی وخارجی و حتی اقتصاد حرف مهمی پرسیده نشد. کشور غرق در ناامیدی است. به حوادث اخیر اشاره نشد. کشور به مصاحبه دیگری احتیاج داشت."

مازیار خسروی دبیر سرویس سیاسی روزنامه شرق هم در توئیتی تند نسبت به حرف‌های دیشب روحانی نوشت "از همین تریبون از خبرنگاران گروه سیاسی، بچه‌های حروف‌چینی و صفحه‌آرایی و کارگران زحمتکش چاپخانه که بخاطر هیچ تا این وقت شب معطل شدند و باعث و بانی‌اش من بودم، صمیمانه پوزش می‌خواهم. اگر آقای مسافر آبدارچی شرق هم تا آخر هفته بهم چایی ندهد، حق دارد."

اکبر اعلمی نماینده مجلس ششم و عضو مشارکت نیز در واکنش به گفت‌وگوی تلویزیونی دیشب روحانی نوشت: "اینبار هم بجای بیان نقاط ضعف عملکرد دولتش و اینکه آنها را کی وچگونه برطرف خواهد کرد، در قامت یک خطیب نماز جمعه و رقیب انتخاباتی ظاهر و به فرافکنی پرداخت".

صادق زیباکلام از حامیان دولت سخنان دیشب روحانی را در کاهش آرا وی موثر دانست. "ای‌کاش آقای روحانی متوجه می‌شدند که هربارکه با مردم صحبت می‌کنند بخش دیگری از ۲۴ میلیون رای شان را ازدست می‌دهند. ای‌کاش ایشان می‌توانستند متوجه شوند که وقتی بجای پرداختن به مشکلات و مسائل جدی و واقعی جامعه به سوال و جوابهای تصنعی، پوک و سطحی می‌پردازند، درحقیقت به شعور مردم توهین می‌کنند."

یکی دیگر از انتقادات به صحبت‌های روحانی درباره خدمات دولت به زلزله‌زدگان کرمانشاه برمی‌گشت. محمدعلی آهنگران فعال اصلاح‌طلب و حامی روحانی در این باره نوشت "چقدر خوب می‌شود اگر آقای روحانی مجدداً نمایندگان خود را به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام کند تا آنها ببینند که همچنان پس از گذشت بیش از دوماه بخشی از مردم هنوز در کانکس‌های بی‌کیفیت و چادرهایی که روی آن را برف و زیر آن را آب و گل و لای فرا گرفته در این سرمای زمستان زندگی می‌کنند."

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.