کرج - معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان البرز از افتتاح یک هتل ۵ستاره و یک مجتمع گردشگری و تفریحی در این استان تا پایان سال جاری خبرداد.

افتتاح هتل ۵ستاره و مجتمع گردشگری در البرز تا پایان سال جاری

جلیل شیدا در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به  سرمایه گذاری های بخش گردشگری در استان البرز اظهار کرد: در زمینه ایجاد هتل، هتل آپارتمان، مجتمع های رفاهی بین راهی و مجتمع های تفریحی درخواست هایی از طرف متقاضیان برای اداره کل گردشگری فرستاده شده که بعد از فرآیندهای اداری مجوزها داده می شود.

وی با بیان اینکه در استان البرز سرمایه گذاری های خوبی در حوزه گردشگری صورت گرفته است، افزود: یک هتل ۵ستاره در بیلقان کرج که با تمام استانداردهای جهانی مطابقت دارد در حال اجرا است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در ادامه گفت: یک هتل ۴ستاره با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد و همچنین مجتمع پذیرایی و گردشگری در گرمدره با ۹۵ درصد پیشرفت نیز در حال اجراست.

شیدا با اعلام اینکه در دهه فجر مجتمع گردشگری و تفریحی باسرمایه ۵۰میلیارد تومان در گرمدره افتتاح خواهد شد، گفت: یک هتل آپارتمان نیزدر فاز اول در طالقان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه ۲واحد هتلینگ در طالقان سال گذشته افتتاح شده است اذعان داشت: متاسفانه مصوبه شورای امنیت ملی برای ایجاد اماکن گردشگری در حاشیه و حریم منطقه آبخیزداری سطح طالقان محدودیت هایی را ایجاد کرده است و درخواست های این مناطق را نمی توانیم پذیرش کنیم.

شیدا با بیان اینکه این ممنوعیت ها اگر برطرف شود متقاضی و سرمایه گذار زیادی داریم، افزود:سه منطقه گردشگری در طالقان داریم که درمصوبه هیئت دولت قرار دارد.

وی افزود: دولت کل منطقه طالقان را منطقه گردشگری اعلام کرده است اما تا زمانی که مشکل ممنوعیت ایجاد حوزه های آبریز سطح طالقان مرتفع نشود، دست ما نیز برای ایجاد اماکن گردشگری بسته است.

شیدا در بخشی دیگر از سخنانش گفت: در منطقه ساوجبلاغ نیز درخواست سرمایه گذاری آمده و یک هتل ۴ستاره مجوز دریافت کرده که چند وقت دیگر کلنگ آن به زمین خواهد خورد.

معاون اداره کل گردشگری البرز با اعلام اینکه  امسال نسبت به سال گذشته جذب سرمایه گذار رشد بیشتری داشته است تاکید کرد: درایجاد فضای تفریحی و گردشگری دولت اعتباری را تخصیص نداده، اما برای سرمایه گذاران تسهیلات بانکی را در نظر گرفته است.

وی در پایان گفت: براساس ضوابط ابلاغی اگر هر سرمایه گذار برای پروژه های خود  ۶۰ درصد آورده مالی داشته باشد ۴۰ درصد مابقی تسهیلات پرداخت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.