ساری- معاون راهبری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی در داخل کشور ساخته می شود.

۹۵ درصد قطعات نیروگاهی در کشور ساخته می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی نیروگاه نکا، عبدالرسول پیشاهنگ در بازدید از نیروگاه شهید سلیمی نکا اظهار کرد: علیرغم توطئه ها، فشارها و تحریم های کور دشمنان، امروز صنعت برق با همت و تلاش کارکنان خود در حوزه های مختلف به مرز خودکفایی رسیده است بطوریکه بیش از ۵۰ درصد واحدهای نیروگاهی ساخت داخل کشور هستند.

وی از دلسوزی، تلاش و تعهد کارکنان نیروگاه نکا تقدیر کرد و افزود: این نیروگاه با پشتوانه ای از نیروهای پرتلاش، متخصص و توانمند و حجم عظیم تولید برق، همیشه موجب مباهات بوده و نقش حیاتی در صنعت برق کشور دارد.

معاون راهبری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، نیروی انسانی را اصلی ترین سرمایه صنعت برق دانست و بر لزوم توجه مسولان بر رفع مشکلات معیشتی کارکنان تاکید کرد.

پیشاهنگ ادامه داد: همه نیروگاه های قدیمی و جدید کشور تابستان امسال را با آمادگی ۹۹ درصد پشت سر گذاشتند که این سطح بالای از آمادگی به خصوص در نیروگاه های با عمر بالا، بیانگر زحمات و تخصص کارکنان زحمتکش نیروگاه هاست که توانستند علیرغم دشواری شرایط و مشکلات موجود اقتصادی و تأمین قطعات، چنین موفقیتی را به ثبت برسانند.

وی به لزوم آمادگی بیشتر نیروگاه ها  جهت تأمین برق مورد نیاز شبکه در تابستان آینده تأکید کرد و گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی در سال آبی جاری، همه واحدهای نیروگاهی باید برای افزایش آمادگی و کاهش خروج های اضطراری تلاش مضاعفی داشته باشند.

همچنین مدیرعامل نیروگاه نکا چشم انداز و هدف اصلی نیروگاه را تولید برق پایدار و استاندارد ارزیابی و افزود: ما خود را در قبال مردم مسول می دانیم و سعی مان بر این است که با استفاده از همه ظرفیتهای فنی و تخصصی بتوانیم برق مورد نیاز مردم را تأمین کنیم.

محسن نعمتی در این جلسه گزارش مبسوطی از اقدامات و فعالیتهای انجام شده و در دست اقدام نیروگاه در ارتباط با طرحها و پروژه های بهسازی، تعمیرات و بهره برداری از واحدها، بازسازی و ساخت داخل قطعات، احداث آب شیرین کن، تعمیرات نیمه اساسی واحد بخار سیکل ترکیبی وLTE   واحد دو گازی و چالشهای پیش روی نیروگاه ارائه داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.