رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن شوم توصیف کردن سفر معاون رئیس جمهوری آمریکا به منطقه و فلسطین گفت: سخنان پنس تهدید جدی برای مسئله فلسطین محسوب می شود.

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی تصریح کرد: مقاومت در درون تمامی فلسطینیان ریشه کرده است. جنایت بزدلانه اخیر در لبنان که طی آن برادر محمد حمدان زخمی شد، را به شدت محکوم می کنیم. این جنایت در واقع موجودیت فلسطینیان در لبنان را هدف قرار داده است. ترکیه یکی از افراد مظنون به دست داشتن در این جنایت را بازداشت و به دولت لبنان تحویل داده است. از ترکیه به خاطر کشف این جنایت خطرناک تقدیر و تشکر می کنیم.

بر اساس این گزارش، وی افزود: دشمن صهیونیستی را مسئول جنایت اخیر در صیدا می دانیم. اردوگاه های فلسطینی در لبنان همچون دژ و پایگاهی برای پایبندی به حق بازگشت خواهند بود. مخالف اسکان فلسطینیان در دیگر کشورها و میهن جایگزین هستیم و تنها خواسته و هدف ما بازگشت فلسطینیان به سرزمین تاریخی خود است. به تمامی اسرای فلسطینی که از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد شدند، سلام و درود می فرستیم. پیام اسرای فلسطینی از داخل زندان به ما رسید و مسئله آنان در راس اولویت های ما خواهد  بود و ما بار دیگر تاکید می کنیم که مقاومت نسبت به اسرا وفادار بوده و به وعده های خود پایبند است.

هنیه ادامه داد: عملیات دلاورانه نابلس که بیانگر خشم و عصبانیت ملت فلسطین نسبت به تصمیم آمریکا در مورد قدس و تجاوزات دشمن صهیونیستی بود، را می ستاییم. سفر معاون دونالد ترامپ به منطقه و فلسطین، سفری شوم است و همه از آن ناراضی هستند. آمریکا دیگر نمی تواند واسطه ای بی طرف در مذاکرات سازش باشد. آمریکا حامی و پشتیبان دشمن صهیونیستی است و در کنار آن ایستاده و می خواهد منطقه را به خدمت این رژیم درآورد.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: تصمیمات پی در پی کنست، تهدید و خطری جدید برای موجودیت فلسطینیان است. تصمیم ترامپ در مورد قدس، سخنان مایک پنس و تصمیمات اخیر رژیم صهیونیستی، تهدیداتی پیش روی مسئله فلسطین هستند. تصمیم دولت آمریکا مبنی بر کاهش کمک مالی به آژانس آنروا، مسئله حق بازگشت آوارگان فلسطینی را هدف قرار داده است.

هنیه اظهار داشت: تصمیمات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی، در حقیقت زمینه سازی برای طرح صلح منطقه ای یا همان معامله قرن است. به هیچ وجه کشور فلسطین خارج از مرزهای این سرزمین را نخواهیم پذیرفت. تشکیل کشور فلسطین در داخل خاک هیچ کشور عربی را نخواهیم پذیرفت. هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی، حل مسئله فلسطین به ضرر دولت اردن است و طرح های آمریکایی اسرائیلی اردن را هم هدف قرار داده است. تصمیمات آمریکا و رژیم صهیونیستی، در صورتی که متحد باشیم، فرصتی تاریخی را پیش روی ما قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: برخی در منطقه از 25 سال پیش در انتظار پیشبرد روند سازش و صلح بود. تصمیمات اخیر دولت آمریکا در حقیقت اعلام خط پایان روند سازش بود. این تصمیمات تمامی اقدامات انجام شده جهت آماده سازی منطقه برای شناسایی رژیم صهیونیستی را به شکست کشاند. تحرکاتی جدی برای ایجاد ائتلاف ها و همپیمانی های قوی در منطقه در جریان است. دیگر چیزی به اسم معاهده اسلو باقی نمانده است و تمامی سیاست هایی که در دوره گذشته تدوین و برنامه ریزی شده بود، امروز صراحتا از بین رفته است.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.