قزوین_ رییس اداره امور بیمارستان های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تعداد پرستاران در بخش دیالیزی در مجموع ۷ بیمارستان این استان به صورت تقریبی شامل ۶۰ نفر است که در شیفت های متعدد فعالیت می کنند.

۶۰ پرستار در بخش دیالیز  بیمارستان های قزوین فعالیت می کنند

زهرا رجبی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: پرستاران به عنوان کارمندانی هستند که برای آنها کارمزد در نظر گرفته می شود و به دلیل معوقه های بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان، ممکن است زمان پرداخت این کارمزد با تأخیر صورت بگیرد که البته دانشگاه علوم پزشکی قزوین توانسته میزان کارمزد این دو گروه را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه پرستاران معاونت درمان استان قزوین همچون سایر پرستاران فعالیت می کنند و کارمزد آنها همچون سایر پرستاران با تأخیر صورت می گیرد، افزود: تعداد پرستاران در بخش دیالیزی در مجموع ۷ بیمارستان این استان به صورت تقریبی شامل ۶۰ نفر است که در شیفت های متعدد فعالیت می کنند.

رییس اداره امور بیمارستان های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: بیماران دیالیز همچون سایر بیماری های مزمن، سال های بسیاری با بیماری خود دست و پنجه نرم می کنند و پرستاران این بیماری ها ممکن است در تنش های این بیماران نیز گرفتار شوند اما به طور معمول در انتخاب پرستاران بخش دیالیز سعی می کنیم از پرستاران باتجربه و صبورتر استفاده کنیم.

رجبی عنوان کرد: مشکل خاصی در پرستاری بیماران دیالیزی استان قزوین وجود ندارد.

وی ضمن بیان این نکته که سختی کار براساس قانون کلی نظام پرستاری می تواند برای هر پرستار درنظرگرفته شود، اضافه کرد: هر بخشی از پرستاری سختی و مشکلات خاص خود را شامل می شود و  براساس نمره بندی، پرستارانی که در شرایط سختتری فعالیت می کنند، به آنها نمره بیشتری تعلق و براساس آن کارمزد به آنها تعلق می گیرد.

رییس اداره امور بیمارستان های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: تمام گروه های پرستاری که در زمینه پرستاری فعالیت می کنند، مشمول قانون بازنشستگی زودتر از موعد می شوند و در سابقه ۲۵ سال می توانند بازنششته شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.