رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: سطح دین داری در جمع دانشگاهیان از متوسط جامعه بالاتر است و اکثریت دانشگاهیان به انجام فرائض و شعائر دینی بویژه اقامه نماز اهتمام دارند.

سطح دین داری دانشگاهیان از متوسط جامعه بالاتر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت علوم، نشست هم اندیشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، قائم مقام و برخی مسئولان وزارتخانه با رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و معاونان نهاد با هدف همفکری و تبادل نظر درباره مسائل فرهنگی، اجتماعی، برگزار شد.

حجت السلام و المسلمین محمدیان، گفت: منصور غلامی، وزیر علوم از شخصیت های متدین، متعهد و انقلابی است که امروز سکان اداره آموزش عالی کشور را برعهده دارد و وجه اخلاقی وی مایه افتخار است.

وی افزود: بخش عمده افتخارات کشور امروزه به دستاوردهای حوزه علم و فناوری مرتبط است و این موضوع نشان دهنده اهمیت فعالیت مسئولان وزارت علوم برای هدایت علم و فناوری کشور در مسیر صحیح است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: بر اساس مطالعات موجود و تحقیقات میدانی، سطح دین داری در جمع دانشگاهیان قطعا از متوسط جامعه بالاتر است و اکثریت دانشگاهیان به انجام فرائض و شعائر دینی بویژه اقامه نماز اهتمام دارند.

وی با اشاره به طرح پژوهشی، «سیمای زندگی دانشجویی» که توسط وزارت علوم انجام شده است گفت: این طرح نشان می دهد که دانشجویان اعتقادات دینی استواری دارند و در مناسک دینی نیز شرکت می کنند؛ که باید واقعیت های مرتبط با چهره دین‌مدار دانشگاه را به شکلی دقیق تر در جامعه بازتاب دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان با اشاره به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان گفت: مدافع ایجاد یک فضای تک صدایی در دانشگاه ها نیستیم و دانشجویان معتقد به دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران با هر گرایش و تفکر سیاسی می توانند در دانشگاه فعالیت کنند. هر چند که دانشگاه ها نباید محملی برای فعالیت جریان های ضدانقلاب باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.