تولیت آستان قدس رضوی گفت: مشهد با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند به قطب سلامت کشور تبدیل شود.

مشهد می‌تواند به قطب سلامت کشور تبدیل شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در آیین گرامیداشت روز پرستار که به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س) در بیمارستان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خدمتی که تنها برای رضای خداوند متعال باشد، در آن هیچ منتی نیست، اما خدمت انسان گرایانه که در اندیشه‌های غربی مطرح بوده ممکن است توأم با منت باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خدمت‌رسانی خالصانه همراه با رأفت پزشکان و پرستاران نسبت به بیماران به هیچ عنوان در چارچوب وظایف اداری نمی‌گنجد بلکه موضوعی اعتقادی منشأ گرفته از باورهای دینی است، ابراز کرد: بیمارستان فوق تخصصی رضوی باید به عنوان یک الگو در کشور از حیث تخصص پزشکی و رعایت اخلاق پزشکی مطرح باشد.
وی ابراز کرد: بیمارستان رضوی باید همواره طریق پویایی را طی کند و این مهم با ظرفیت‌های موجود این بیمارستان اعم از امکانات و کادر متخصص پزشکی قابل تحقق است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: آستان قدس رضوی در حوزه بهداشت، درمان و سلامت به دنبال تکمیل یک روند کامل؛ از آموزش گرفته تا داروسازی و ارائه خدمات پزشکی در بیمارستان است.
وی با بیان این مطلب که مشهد با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند به قطب سلامت کشور تبدیل شود، تصریح کرد: مدیریت دانش با آموزش‌های آکادمی در دانشگاه‌ها متفاوت بوده و به معنای دانش‌های تولید شده توسط کارکنان سازمان بر اساس تجربیات آنهاست، این نوع دانش جلوه ابتکارات و خلاقیت‌های کارکنان است، بیمارستان فوق تخصصی رضوی برای رشد و پویایی باید به این عرصه ورود پیدا کند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اظهار کرد: آستان قدس رضوی قطعاً به دنبال افزایش تخت و امکانات بیمارستان رضوی خواهد بود اما آرزوی قلبی ما سلامت مردم و خالی ماندن تخت‌های بیمارستان است، باید بطور جدی پزشکان دلایل وقوع بیماری‌ها را در کشور آسیب شناسی کنند.
وی بر ضرورت توجه به موضوع سلامت جامعه و تغذیه مردم برای پیشگیری از بیماری‌ها در کشور تأکید و خاطرنشان کرد: پزشکان باید مطالبه‌گر حوزه سلامت مردم جامعه برای پیشگیری از وقوع بسیاری از بیماری‌ها در حوزه‌های گوناگون باشند.
تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: برخورد کارکنان بیمارستان رضوی باید بر اساس الگوی رفتار اسلامی باشد تا مایه آرامش و اطمینان خاطر بیماران و مراجع کنندگان شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برترین اعمال در این عالم را گره گشایی از مشکلات مردم خواند و گفت: یکی از مهمترین نیازها برای کادر درمانی داشتن ظرفیت است، ظرفیت به معنای آن است که فرد در ناملایمات و سختی‌ها عرصه عبودیت پروردگار را ترک نکند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی مهربانی و صبر را مهمترین صفات پرستاران در مواجهه با بیماران دانست و بیان کرد: رفتار صحیح، نظم و کار با دقت باید از صفات برجسته کادر درمانی و اداری بیمارستان رضوی باشد، سلامت یک اصل مهم در بقاء هر مجموعه‌ای است، مجموعه‌ای می‌تواند خدمات شایسته به مردم ارائه کند که خود از سلامت اداری برخوردار باشد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.