سمنان- فرماندار سمنان با اشاره به فعالیت ۶ مدرسه استثنایی ویژه معلولان و افراد دارای محدودیت حرکتی از مناسب‌سازی ۹۰ درصدی مدارس دولتی شهرستان سمنان خبر داد.

مناسب‌سازی ۹۰ درصدی مدارس دولتی برای معلولان

به گزارش قدس آنلاین، ظهر امروز جلسه ستاد مناسب‌سازی شهرستان سمنان با حضور سیدعباس دانایی فرماندار و رئیس ستاد مناسب‌سازی شهری، رضوی شهردار به همراه مدیران دستگاه‌های متولی در فرمانداری سمنان برگزار شد.

 سیدعباس دانایی فرماندار سمنان در این جلسه اجرای طرح‌های مطلوب مناسب‌سازی اماکن را یکی از راهکارهای ارتقای کیفیت زندگی برای تمام افراد جامعه به‌ویژه افراد دارای معلولیت عنوان کرد.

وی بر لزوم توجه در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی توسط مؤسسات، سازمان‌ها و نهادهای عمومی و انقلابی به‌نحوی‌که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آن‌ها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم شود، تأکید کرد.

فرماندار سمنان با اشاره به فعالیت ۶ مدرسه استثنایی ویژه معلولان و افراد دارای محدودیت حرکتی، از مناسب‌سازی ۹۰ درصدی مدارس دولتی شهرستان سمنان خبر داد.

دانایی با اشاره به اینکه متأسفانه در گذشته این امر با جدیت پیگیری نمی‌شد، بیان کرد: طی سال‌های اخیر در زمینه ارزشیابی دستگاه‌های اجرایی بحث مناسب‌سازی لحاظ و اجرایی خواهد شد.

وی گفت: مناسب‌سازی محیط علاوه بر برخورداری معلولان و جانبازان می‌تواند، برای سالمندان و کسانی که دچار شکستگی اعضا و مجبور به استفاده از وسایل توان‌بخشی هستند، مثمرثمر باشد.

این جلسه با سه دستور ارائه طرح مناسب‌سازی اماکن عمومی پیش از ساخت، بازسازی معابر شهری منطبق بر اصول مناسب‌سازی، ارائه گزارش دو دستگاه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد، تشکیل کمیته فنی مناسب‌سازی شهری در شهرستان سمنان، ارائه گزارش و اطلاع‌رسانی اصول مناسب‌سازی در نخستین جلسه شورای اداری، بهره‌گیری از پایان‌نامه‌ها، رساله‌های دانشگاهی با موضوع اصول مناسب‌سازی مبلمان شهری در طرح‌های شهرسازی، تهیه برنامه‌های مستند و ارائه گزارش از اقدامات صورت‌گرفته از سوی صدا و سیمای مرکز سمنان انجام شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.