رشت- رئیس هیئت چوگان استان گیلان گفت: با فراهم شدن امکانات ورزش چوگان نظیر زمین مناسب، لوازم، هنرجویان آموزش دیده و اسپانسرهای مناسب تا سال آینده نخستین مسابقات چوگان بین شهرستانی در استان گیلان برگزار می‌شود.

مسابقات چوگان بین شهرستانی در استان گیلان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی انتظام ظهر امروز در جلسه هیئت رئیسه چوگان استان گیلان با اشاره به اینکه عملکرد برخی از روسای هیئت‌های چوگان در شهرستان‌ها نامطلوب است اظهار داشت: روسای ورزش چوگان در شهرستان‌ها باید پیرامون رشد و توسعه این ورزش کهن تلاش ویژه‌ای کنند.

 رئیس هیئت چوگان استان گیلان با اشاره به اینکه این استان فرصت‌های مناسب و مطلوبی را برای توسعه ورزش چوگان دارد خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های تاثیرگذار استان گیلان باید در جهت توسعه و پیشرفت چوگان در این استان گام برداشت.

انتظام با اشاره به اینکه توسعه ورزش چوگان در استان گیلان به‌طور جدی پیگیری می‌شود تصریح کرد: مراسم کلنگ‌زنی و راه‌اندازی نخستین زمین بازی و آموزشگاه چوگان رشت به‌زودی در این استان برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه هیئت چوگان شهرستان رودبار به‌منظور اخذ زمین ورزش چوگان در حال رایزنی با دستگاه‌های مرتبط است خاطرنشان کرد: جذب و انتخاب اسپانسر و سرمایه‌گذار یکی از دغدغه‌های اصلی روسای هیئت‌های چوگان در شهرستان‌های گیلان است.

رئیس هیئت چوگان استان گیلان با بیان اینکه تاکنون اقدامات مطلوبی از سوی این هیئت در راستای بسترسازی فرهنگی  و معرفی بازی چوگان در استان گیلان انجام شده است افزود: هیئت چوگان استان گیلان به کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه مجهز شده است.

انتظام با تاکید بر اینکه کمیته اطلاع‌رسانی هیئت چوگان استان گیلان معرفی بازی چوگان را به‌عنوان یک بازی کهن و اصیل در استان دنبال می‌کند اظهار داشت: برگزاری نخستین مسابقات چوگان بین شهرستانی در استان گیلان در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: با فراهم شدن امکانات ورزش چوگان نظیر زمین مناسب، لوازم، هنرجویان آموزش دیده حرفه‌ای و اسپانسرهای مناسب تا سال آینده نخستین مسابقات چوگان بین شهرستانی در استان گیلان برگزار می‌شود.

رئیس هیئت چوگان استان گیلان با تاکید بر اینکه هیئت‌های چوگان در شهرستان‌های گیلان در مرحله تامین امکانات فیزیکی و استعدادیابی از سوارکاران علاقمند به چوگان هستند تصریح کرد: معرفی و شناساندن ورزش چوگان به نسل جدید امروز یک نیازمندی و ضرورت است.

انتظام با تاکید بر اینکه ورزش چوگان در شهرستان‌های گیلان  باید  توسط هیئت‌ها احیاء و معرفی شود بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های ویژه ورزش چوگان گامی‌ موثر و اثرگذار در راستای احیا و آشنایی نسل جوان با این ورزش است.

وی اشاره به اینکه هیئت‌های چوگان در شهرستان‌ها باید تعاملات خود را با  دستگاه‌هایی نظیر ورزش و جوانان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، میراث فرهنگی گسترش دهند گفت: در حال حاضر هیئت‌های چوگان در شهرستان‌های رشت، رودبار و رودسر فعالیت‌ مطلوبی در تعاملات دارند.

منیع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.