ساری- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به سوال قدس آنلاین از عدم همکاری بین بخشی در بخش تحقیقات خبر داد.

یافته های تحقیقاتی با فقدان همکاری بین بخشی مواجه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر مجید سعیدی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه در بسیاری از واحدهای تحقیقاتی همکاری بین بخشی وجود ندارد، اظهار کرد: تحقیقات توسط بخش های علمی انجام ولی مجری سازمان های دیگر بوده و بازرسین ما نمی توانند در این مساله ورود پیدا کنند.

بعنوان نمونه مکمل های قاچاق در برخی آرایشگاه های زنانه توزیع می شود درحالیکه بازرسین ما دانشگاه اجازه ورود به این مراکز را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: باید به مرور زمان این مساله حل و به رشدی از تفکر برسیم تا همکاری های بین بخشی حل شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته، تحقیقات محصول محور بوده و در نهایت مردم استفاده می کنند، تاکید کرد: خوشبختانه مسولین دریافتند که پژوهش ها به درد مقالات نمی خورد و جایشان در قفسه ها نیست.

دکتر سعیدی در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین در رابطه با یافته های تحقیقاتی در رابطه با میزان سموم باقیمانده در محصولات کشاورزی، گفت: کشاورزان ما بصورت فله ای سم مصرف می کنند درحالیکه میزان سموم مصرفی در مزارع باید توسط فارغ التحصیلان کشاورزی و براساس شرایط و نوع کشت، تجویز شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته زیرساخت های پژوهشی در کشور وجود نداشته و هم اکنون شرایط بهتر شده است، افزود: خوشبختانه وزارت بهداشت هم اکنون به مساله فناوری توجه داشته و مدیریت فناوری به مجموعه دانشگاه ها اضافه شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران از کسب رتبه نخست این دانشگاه در بیست و سومین دوره جشنواره تحقیقاتی رازی در بین دانشگاه های تیپ دو خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی هفت دوره رتبه نخست این جشنواره را کسب کرده است.

سعیدی به ارائه درخواست برای قرارگرفتن دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رده دانشگاه های تیپ یک اشاره کرد و افزود: امتیازات دانشگاه از برخی دانشگاه های تیپ یک بالاتر است.

وی از ارائه ۷۴۲ مقاله در نشریات بین المللی خبر داد و یادآور شد: از این میان ۱۱۱ مقاله در تاپ ترین مجلات دنیا منتشر گردید.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران به وجود ۱۸ مرکز تحقیقاتی و ۲ پژوهشکده و فعالیت ۱۶۰ پژوهشگر در این مراکز اشاره و اضافه کرد: در مرکز رشد فناوری سلامت، ۷ شرکت فعالیت دارند و ساخت دستگاه سنجش رادون توسط یکی از شرکت ها جزو هفت دستاورد برتر کشور قرار دارد.

سعیدی با اعلام اینکه ۱۰ هزارنمونه از سطح شهر و روستاهای استان در قالب طرح پژوهشی کهورت دریافت شد، گفت: همچنین ۳ هزار نمونه از کودکان تازه متولد شده گرفتیم و درصددیم طرح کهورت را برای جوانان نیز اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه یافته های پژوهشی این طرح بزودی منتشر می شود، افزود: در بررسی های اولیه، ۱۵ درصد نمونه گیری ها نشان از بیماری های جدید در افراد داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.