اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ۶۰ درصد سوانح رانندگی در جاده های استان تک خودرویی هستند که بیشترین علت آن نیز عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.

۶۰ درصد حوادث رانندگی در جاده های اصفهان تک خودرویی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ حسین پور قیصریدر خصوص اقدامات این پلیس در ۱۰ ماهه سال جاری گفت: در راستای پیشگیری از تصادفات در جاده های استان تعداد ۶۷ نقطه پرتصادف شناسایی وعلاوه بر آشکارسازی این نقاط برای رانندگان،  تیم های پلیس راه نیز در این راه ها مستقر شدند.

وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس راه استان و همکاری اداره راه و شهرسازی تعداد ۵ نقطه پرتصادف در مدت ۱۰ ماهه سال جاری اصلاح شدند.

این مقام مسئول از نصب ۲ هزار و ۴۸ سامانه سپهتن بر روی اتوبوس های برونشهری به منظور جلوگیری از تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای خبر داد و اظهار داشت: در همین زمینه ۹۲۵ فقره تخلف توسط این سامانه ثبت شده که دفترجه بیشتر رانندگان متخلف ضبط و از رانندگی  با اتوبوس مسافربری محروم  و تعدادی نیز به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ پورقیصری اظهار داشت: در ۱۰ ماهه امسال تعداد ۷۲۱ پیامک تخلف رانندگان اتوبوس های مسافربری توسط مسافران به سامانه ۱۱۰۱۲۰ ارسال شده که با رانندگان متخلف برخورد های لازم نیز صورت گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر مسافر اتوبوسی در حین مسیر با تخلفاتی مانند استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، سرعت و سبقت غیر مجاز و عدم توقف خودرو برای ادای فریضه نماز از سوی راننده مواجه شود می تواند شماره پلاک اتوبوس با ذکر تخلف و نقطه ارتکاب آن را به سامانه مذکور پیامک کند که در اولین پاسگاه پلیس راه با راننده متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.

رئیس پلیس راه استان، با اشاره به برخورد های سختگیرانه این پلیس با رانندگان متخلف اظهار داشت: در این مدت تعداد ۳ هزار و ۸۷۴ دستگاه خودرو به علت سرعت غیر مجاز، ۴۵۹ خودرو به علت اضافه بار و هزار و ۹۴۳ خودرو نیز به علت انجام دو تخلف همزمان توقیف و به مدت ۷۲ ساعت به پارکینگ منتقل شدند و گواهینامه رانندگی ۴۵۹ نفر نیز به علت کسب نمره منفی ضبط شدند.

این مقام انتظامی به کاهش آمار جان باختگان حوادث جاده ای در مدت ۹ ماهه امسال اشاره کرد و افزود: براساس اعلام پزشکی قانونی تعداد جان باختگان حوادث جاده ای  در این مدت ۵ درصد  و تعداد مجروحین نیز ۹ درصد  نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

سرهنگ پورقیصری بیش از ۶۰ درصد حوادث رانندگی در جاده های استان را تک خودرویی اعلام کرد و اظهار داشت: بیشتر این حوادث ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان رخ می دهد که باعث منحرف شدن خودرو از جاده و واژگونی آن و نهایتاً مرگ راننده می شود.

وی بیشترین واژگونی های رخ داده طی ۱۰ ماهه امسال را در جاده های شمالی استان نظیر آزادراه کاشان _اصفهان، کاشان به نائین، بزرگراه قدیم میمه به اصفهان  برشمرد و گفت: براساس تحقیقات و بررسی های صورت گرفته بیشتر حوادث مذکور بین ساعت ۴ عصر تا ۸ شب به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه رانندگان می بایست بعد از هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند گفت:بیشتر رانندگان به این موضوع توجه جدی نداشته و هنگامی که در شعاع ۳۰ کیلومتری شهرها می رسند علی رغم خستگی و خواب آلودگی به مسیر خود ادامه می دهد که همین امر منجر به وقوع حوادث برای آنها می شود.

رئیس پلیس راه استان به استفاده از ۶۰۴ راهور محله برای  آموزش ترافیک به روستائیان اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه ۴۷۰ کلاس آموزشی در مدت ۱۰ ماهه سال جاری در روستاها برگزار که طی آن ۲ هزار نفر تحت آموزش قرار گرفتند که این گونه اقدامات منجر به کسب رتبه اول کاهش تصادفات فوتی در راه های روستایی طی ۵ سال متوالی شده است.

سرهنگ پور قیصری از حضور کارشناسان پلیس راه در  ۱۸۶ مدرسه طی ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در این کلاس ها تعداد ۷ هزار و ۴۰۰ دانش آموز تحت آموزش قرار گرفتند و تعداد ۵ هزار کتابچه نیز بین مردم توزیع شده است.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه اصفهان، در سال ۹۲ اولین استانی بود که  " ایستگاه های امنیت و سلامت" را به منظور جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی رانندگان در جاده ها احداث کرد اظهار داشت:  در همین راستا این پلیس  ۳۰ استراحت گاه را برای ایام نوروز مشخص کرده که همانند سال های گذشته امیدواریم در این زمینه شاهد کاهش واژگونی در جاده های استان باشیم.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.