کرج - عضو شورای اسلامی شهر کرج با ابراز تاسف ازعملکرد حوزه حمل و نقل شهری این کلانشهر گفت: شهر کرج نه تنها در حوزه حمل و نقل عمومی بلکه در حوزه پارکینگ های عمومی نیز شاهد ضعف وکمبود جدی است.

کرج در حوزه پارکینگ عمومی ضعف جدی دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، خلیلی اردکانی در نطق پیش از جلسه شورای اسلامی کرج که پیش از ظهر چهارشنبه برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت کلانشهرکرج در حوزه ناوگان حمل و نقل همگانی و پارکینگ های عمومی بسیار تاسف آور است.

وی یکی از معضلات جدی ابرشهرها را تامین معابر حوزه شهری و پارکینگ برشمرد و گفت: مدیران شهری موفق سعی در ترویج و تثبیت حمل و نقل عمومی و تامین پارکینگ های اختصاصی و عمومی در برنامه ریزی های بلند مدت، منظم و جدی دارند.

وی در ادامه گفت: بحث پارکینگ ها به عنوان یکی از شاخص های اصلی ترافیکی در کلانشهر ها در طرح های جامع و تفصیلی جایگاه جدی ای دارد از این رو معمولا ۲۰ تا ۳۰ درصد از مساحت شهرها به معابر اختصاص می یابد  درحالی که در شهر کرج هیچ تحقیقی و پژوهشی که نشانگر میزان تحقق این اهداف کلان باشد در دست نیست.

خلیلی اردکانی  با بیان اینکه تامین پارکینگ با افزایش تراکم ساختمانی، جمعیت و تولید خودرو روز به روز افزایش می یابد، افزود: شاهد ضعف جدی در حوزه برنامه ریزی و تحقق اهداف اسناد شهری در زمینه تامین پارکینگ می باشیم و ایجاد و تامین پارکینگ های درون بافتی به عنوان یک راهکار در مقابله با افزایش تراکم و سطح ترافیک شهری در نظر گرفته می شود که در این خصوص نیز مدیریت شهری ما فاقد راهبردهای جدی میان مدت و بلند مدت است.

وی با اشاره به اینکه معابر اصلی شهر کرج از جمله خیابان شهید بهشتی و بلوار طالقانی دارای وضع بحرانی است تاکید کرد: متاسفانه در این خصوص موارد متعددی از تغییر کاربری از پارکینگ عمومی به موارد دیگر را شاهد هستیم و در سالهای گذشته نقاط پراهمیت شهر به لحاظ ایجاد پارکینگ با مواردی همچون تغییر کاربری رو به شده است.

اردکانی در ادامه گفت:  به عنوان مثال در این خصوص شاهد تغییر کاربری واقع در خیابان شهید بهشتی حد فاصل چهار راه طالقانی تا میدان شهدا از پارکینگ عمومی به درمانی هستیم.

وی با طرح این سوال گفت: در زمانی که شریان های اصلی شهر نیاز جدی به پارکینگ عمومی دارد، این  قبیل اقدامات با چه منطقی قابل توجیه است؟

عضو شورا تاکید کرد: ضرورت دارد تا مسئولین حوزه های شهرسازی و خدمات شهر مناطق کرج در این خصوص اقدامات لازم از جمله جلوگیری از ادامه عملیات ساختمانی  ساختمان های مذکور و یا ارسال به موقع به کمیسیون ماده صد را معمول نمایند وهمچنین  در خصوص املاکی که نسبت به احداث پارکینگ مور نیاز اهتمام نمی نمایند، شهرداری مناطق نسبت به جلوگیری از بهره برداری از املاک یاد شده قبل از تامین پارکینگ و یا صدور پایان کار اقدام کنند.

وی در ادامه گفت: اخذ تعهد از مالکین برای تامین پارکینگ در آتی و یا موکول نمودن تامین پارکینگ به زمان صدور پایان کار تفکیکی، عامل مهمی در عدم تامین پارکینگ می باشد و موضوعات مربوط به کسری یا حذف پارکینگ به صورت جدی پیگیری شود.

اردکانی در پایان افزود: سیاست های تشویقی از جمله تامین پارکینگ توسط مالکین به صورت تجمیعی، تغییر سایر کاربری ها به پارکینگ عمومی و یا اعطای تسهیلات ویژه بابت احداث پارکینگ های عمومی وفق ضوابط و مقررات پیش بینی و اعمال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.