وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ذخیره کالاهای اساسی برای مصرف شب عید در کشور شرایط مطلوبی دارد.

ذخیره کالاهای اساسی برای شب عید شرایط مطلوبی دارد

به گزارش قدس آنلاین، امروز محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین تصمیمات دولت برای تنظیم بازار در شب عید گفت: در جلسه امروز دولت گزارشی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی در خصوص تنظیم بازار شب عید ارائه شد.

وی افزود: کشور به لحاظ ذخیره کالاهای مورد نیاز در شرایط خوبی به سر می برد. البته معمولاً نیازهای مردم در ایام نوروز تنها به کالاهای اساسی برنمی گردد. بخش دیگری از نیازمندی ها در حوزه هتل ها، حمل و نقل در حوزه های مختلف هوایی- زمینی و بین جاده ای است. از این رو این بخش ها نیز مورد توجه جدی دولت قرار می گیرد.

شریعتمداری درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه در تعرفه های گمرکی واردات خودروهای هیبریدی که در کاهش آلودگی هوا نقش دارند، تصریح کرد: با توجه به ضوابط جدید واردات خودرو و افزایش سود بازرگانی خودروهای وارداتی که با سوخت فسیلی حرکت می کنند از ۵۵ درصد تا ۹۵ درصد طبیعی است که یک تغییری را در جدول سودبازرگانی خودروهای هیبریدی داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: این خودروها به همان اندازه که در کاهش آلودگی هوا موثر هستند از تخفیف سود بازرگانی نیز برخوردار می شوند. درباره خودروهای مورد استفاده در ناوگان عمومی نیز تسهیلات ویژه ای را دولت قائل خواهد شد.

وی درخصوص تأمین بازار شب عید همچنین تصریح کرد: باید به اندازه نیاز مردم، اقلام مورد نیاز تأمین باشد. ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رییس جمهور تشکیل جلسه خواهد داد تا برای تأمین نیاز بازار مردم تمهیدات لازم را در شب عید در نظر بگیرد. اما در عین حال ممکن است در ایام نوروز در شهرهای مسافرپذیر نیاز بیشتری وجود داشته باشد که باید در خصوص این نقاط تمهیداتی اندیشیده شود.

شریعتمداری گفت: البته ممکن است در شهرهای مسافرپذیر تخلفات تعزیراتی نیز صورت گیرد که سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان تعزیرات با ایجاد تیم های مشترک در ارائه خدمات مطلوب نقش آفرینی خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.