رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی از ورود این پلیس به موضوع خرید و فروش ارز در بازار آزاد در پی نوسانات اخیر خبر داد و جزئیاتی از این طرح را تشریح کرد.

ورود پلیس به بازار ارز آزاد/ تأثیرگذاران در بازار ارز شناسایی شدند

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمدرضا مقیمی در خصوص ورود پلیس به بازار آزاد ارز طی نوسانات اخیر دلار و سایر ارزهای خارجی اظهار کرد: اخیراً با درخواست رئیس کل بانک مرکزی جلسات مستمری در این خصوص برگزار شد و با همکاری مجموعه بانک مرکزی در حال طراحی اقداماتی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها در بازار ارز هستیم.

رئیس پلیس آگاهی نیوی انتظامی گفت: در حال حاضر همکاران ما در حال شناسایی خریداران و فروشندگان بازار آزاد ارز که به‌نوعی در این بازار تأثیرگذارند هستند و پیگیری‌های اطلاعاتی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که قطعاً نوع برخورد ما با آنچه در سنوات قبل در بازار ارز اتفاق افتاد، متفاوت است و قطعاً به آن شکل که در خیابان‌ها دستگیری داشته باشیم نخواهیم داشت.

مقیمی گفت: در حال حاضر در حال بررسی تأثیرگذاران در بازار ارز و کسانی که حمایت و پشتیبانی پشت‌پرده از آنها می‌کنند هستیم و امروز برای ما روشن شده که این افراد چه‌کسانی هستند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تأکید کرد: به‌دنبال این اطلاعات، تذکراتی به برخی از این افراد داده شده و تعدادی را نیز دستگیر خواهیم کرد. البته باید توجه داشت در بسیاری از موارد آنهایی که در خیابان‌ مبادرت به خرید و فروش ارز می‌کنند مغازه‌دارانی هستند که ممکن است در بازار ارز نیز تأثیرگذار باشند.

مقیمی با تأکید بر اینکه با توجه به قرارداشتن در مراحل ابتدایی این طرح بیان جزئیات بیشتر امکان‌پذیر نیست، گفت: در حال حاضر در حال رصد بازار هستیم و امیدواریم با همکاری بانک مرکزی بتوانیم تا پایان سال اقدامات مهم و رضایت‌بخشی را در حوزه ارز داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.