یک نشریه آمریکایی در تحلیلی نوشته دولت‌های اروپایی نباید به بهانه حفظ توافق هسته‌ای ایران به سیاست «خطرناک» مماشات در برابر رئیس‌جمهور آمریکا رو بیاورند.

فارن‌پالیسی: اروپا نباید برای حفظ برجام راه مماشات با ترامپ را انتخاب کند

به گزارش قدس آنلاین، یک نشریه آمریکایی در یادداشتی، کشورهای اروپایی را از مماشات با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به بهانه حفظ «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) برحذر داشته است. 

نشریه «فارن‌پالیسی» با اشاره به موضع‌گیری‌های ضد و نقیض کشورهای اروپایی در مسئله برجام، بعد از روی کار آمدن ترامپ نوشته است: «این خطر وجود دارد که اروپایی‌ها برای مجاب کردن واشنگتن جهت ماندن در توافق هسته‌ای گام‌هایی خطرناک برای مماشات با ترامپ بردارند.»

در ادامه این مطلب آمده است: «به عنوان مثال، در ماه‌های گذشته فرانسه و آلمان هر دو اتحادیه اروپا را برای معرفی تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی ایران ترغیب کرده‌اند.»

«فارن‌پالیسی» تأکید کرده راهبردی که اروپایی‌ها در پیش گرفته‌اند، حاصلی در بر نخواهد داشت: «بعید است که این رویکرد تهران را به مذاکره بر سر برنامه موشکی‌اش ترغیب کند. ضمن آنکه چنین اقداماتی با حمایت چین و روسیه هم مواجه نخواهند شد.»

ترامپ جمعه شب (۲۲ دی‌ماه) طبق تعهدات آمریکا در برجام تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید کرد، اما گفت ممکن است آخرین بار باشد که این کار را می‌کند. او متحدان اروپایی آمریکا را تهدید کرد چنانچه برای «اصلاح نقائص فاجعه‌بار برجام» اقدام نکنند، آمریکا را از آن خارج خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه (دوم بهمن‌ماه) بعد از دیدار با مقام‌های انگلیسی در لندن گفت با کشورهای اروپایی بر سر تشکیل کارگروهی با مأموریت «اصلاح برجام» موافقت کرده است. 

منبع: فارن‌پالیسی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.