کرمان - اولین نشست رئیس مرکز مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور با مسئولین بازرسی فرمانداری های سراسر استان کرمان برگزار و اولویت‌های اجرایی، راهبردها و برنامه های این مرکز در دولت دوازدهم تبیین شد.

ضرورت توجه به رضایت مردم و صیانت از حقوق شهروندان در نظام اداری

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی استانداری کرمان، وجه‌اله خدمتگزار رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با مسئولین بازرسی فرمانداری های سراسر استان کرمان، ضمن تبیین و تشریح اولویت‌های اجرایی، راهبردها و برنامه های مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور در دولت دوازدهم، انتظارات خود را از همکاران استانی مطرح کرد و به سئوالات و ابهامات طرح شده، پاسخ داد.

وی هدف از سفر به استان کرمان را بررسی و شناسایی نقاط مثبت و ضعف در حوزه بازرسی فرمانداری های سراسر استان کرمان عنوان کرد و یادآورشد: در مرکز مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور؛ سالانه ارزیابی هایی در سطح کشور، استان، فرمانداری و بخشداری‌ها انجام و نتایج آن ابلاغ می شود.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور ایجاد تسهیلات بهتر برای خدمت به مردم در هر استان و اجرای برنامه‌های دولت را از مهمترین اهداف و ماموریت های حوزه بازرسی یاد کرد و گفت: هدف همه استانداری ها، فرمانداری ها، دهیاری‌ها و سایر دستگاه‌های وابسته به وزارت کشور ایجاد زمینه خدمت به شهروندان و خدمات رسانی بهتر و ایجاد فضای شادابی، نشاط و رونق در حوزه های مختلف است.

خدمتگزار، به تبیین اهمیت و ضرورت توجه به رضایت مردم و صیانت از حقوق شهروندان در نظام اداری پرداخت و با توجه به نقش استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در قلمرو و مسئولیت خود، جایگاه دفاتر بازرسی را در نظارت و ارزیابی اجرای تکالیف مندرج در دستورالعمل مذکور خطیر و تاثیرگذار دانست.

وی با تاکید براینکه حرمت، کرامت و عزت مردم باید در عمل مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: ملت ایران همواره در دفاع از آرمان‌های انقلاب به صحنه آمده و از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده‌اند، از این رو رسیدگی به مشکلات و خواسته‌های آنان ضرورت دارد.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور همچنین از مجموعه همکاران شاغل در حوزه بازرسی در خواست کرد در تهیه گزارشات بازرسی در بکارگیری کلمات و عبارات دقت کافی و وافی داشته باشند زیرا در بسیاری از موارد این گزارشات مورد استناد مقامات قضایی قرار می گیرد، لذا انتظار می رود در صورت اشاره به استنادات قانونی حتما بندهای قانونی مطالعه شوند.

گفتنی است که رئیس مرکز مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور شامگاه سه شنبه به استان کرمان سفر کرد و در فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان مورد استقبال مسئولین استان قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.