زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تغییرات اقلیمی و خشکسالی های دو دهه اخیر در منطقه سیستان ضرورت تسریع در اجرای طرح آبیاری دشت سیستان را حائز اهمیت نموده است که باید همه ابعاد اجرا و بهره‌برداری آن مورد بررسی و نظارت دقیق قرار گیرد.

ضرورت تسریع در اجرای طرح آبیاری دشت سیستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری سید دانیال محبی؛ در نشست بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح آبیاری دشت سیستان با بیان ضرورت بررسی و نظارت بر ابعاد اجرا و بهره برداری از این طرح، اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع آب و خشکسالی های دو دهه اخیر در منطقه سیستان باید موانع اجرای این طرح به دقت بررسی و روند اجرای آن با شتاب بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: با موافقت و دستور مقام معظم رهبری ۳۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای تسریع در اجرای این طرح تخصیص یافته است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۴۶هزار هکتار از اراضی دشت سیستان با میزان تخصیصی ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب در سال زیر پوشش این طرح قرار می گیرد، ادامه داد: چگونگی بهره برداری کشاورزان از آب و نحوه آبیاری، نوع کشت با در نظر گرفتن فرهنگ کشاورزی رایج در منطقه باید برای کشاورزان تشریح و اطلاع رسانی گردد.

محبی همچنین تصریح کرد: بر اساس ویژگی های فیزیکی این طرح و میزان و نحوه بهره برداری از آب باید شرایط اقلیمی، نیاز غذایی ساکنان، نیاز دامداران، گرایش کشاورزان و آشنایی آنان به نوع کشت و سابقه کشاورزی منطقه؛ مورد توجه ویژه قرار گیرد.

همچنین میرشکاری معاون امنیتی و انتظامی استانداری نیز در این جلسه با بیان اینکه تامین برق مورد نیاز این پروژه با مشکلاتی مواجه بوده است، افزود: با پیگیری‌های انجام شده ظرف ۱۵ روز ۱۲ مگاوات برق برای این طرح تامین گردید و مابقی آن نیز در حال اجراست و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

در پایان این جلسه مشکلات و مسائل پیش روی این طرح مورد بررسی قرار گرفت و متناسب با آن راهکارهای لازم پیشنهاد گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.