زاهدان- سـرپرست شرکت غله و خدمات بازرگـانی منطقه ۱۱ گفت: نان در جامعه اسـلامی از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است زیرا به عنوان اصلی ترین محصول غذایی در سبد خـانوار محسـوب شده و باید روز به روز در راتقای افزایش کیفیت آن تلاش شود.

بازرسی و نظارت مکرر باعث افزایش کیفیت نان استان شده است

غلامعلی گنجعلی در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار داشت : نان در جامعه اسـلامی از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است زیرا به عنوان اصلی ترین محصول غذایی در سبد خـانوار محسـوب شده و باید روز به روز در ارتقای افزایش کیفیت آن تلاش شود.

وی افزود: ارزیـابی کیفیـت نان از مصـرف کننـده و سنجش کارشنـاسی در استـان سیستان و بلوچستان نشان دهنده کیفیت مطلوب نان تولیدی می باشد.

گنجعلی با بیان مطلب فوق عنوان کرد : طی ارزیابی های انجام شده از مصرف کنندگان بومی و مسافرین در سالجاری کیفیت نان تولیدی دراستان سیستان وبلوچستان مطلوب وبا کیفیت مطلوبی گـزارش شده و مصـرف کنندگان از کیفیت انواع نان ها در استان رضایت داشته اند.

وی حذف جوش شیرین را یکی از مهمترین برنامه های کیفی و سالم سازی نان دراین استـان اعـلام کرد و بیان کرد:  استان سیـستان و بلوچستان اولیـن استانی اسـت که مصرف جوش شیرین در فرایند پخت نان را به صفر رسانده و از خمیر مایه به عنوان مخمر نان به جای جوش شیرین استفاده می کند.

وی خاطرنشان کرد: بازرسـان شـرکت به جدیت در بازرسی های خود از خبازی ها به نوع استفاده خمیر مایه ها ، وزن چانه و کیفیت نان نظارت دارند .

سـرپرست شرکت غلـه استان افزود: تمـام نانوایی های استان به دستگاه های مدرن پخت نان مجهز می باشندو نان با کیفیت بالا و مطلوبی را در اختیار شهروندان قرار می دهند.

وی همچنیـن گفـت : در راستـای بالا بـردن سطـح کیفـیت نان استان تلاشهای بسیار زیادی نظیر برنامه ریزی آمـوزش خبـازان را در دستـور کار قرار دادیـم و با اداره کل فنی و حرفه ای استان قرارداد های متعددی منعقد شده تا خبازان استان دوره های آموزشی را در این مراکز گذرانده و گواهینامه مهارت دریافت نمایند.

سرپـرست شرکـت غله استـان سیستان و بلوچستان تصـریح کرد: با تلاش های زیاد بخشی از خبازی ها به صورت آزادپز و دیگر یارانه ای انجام شده که این امر باعث گردیده تا یک رقابت سالم در کیفیـت نـان استـان بوجـود آید.

گنجعلی اشاره کرد : نظارت بر نانوایی ها به صورت کار گروهی متشکل پرسنل واحد بازرسی شرکت غله، تعـزیرات حکومتی، سازمان صنعت معـدن و تجارت و بهداشت انجام می شود که با اعلام هر گونه شکایت بازرسان در این کلار گروه موضوع سریعاً بررسی و پیگیری می گردد.

وی با اشـاره به اینکه سهمیه بندی نانـوایی ها با توجـه به نیاز منطقه انجام شده است، افزود: در حال حاضر مشـکلـی در زمینـه کمبـود سهـمیه آرد وجـود ندارد و اگر مـوردی هم باشد شرکت غله و خدمات بازرگـانی منطقه ۱۱ آمادگی بر طرف کردن آنرا دارد، سهمیه تمام خبازی ها متناسب و بر اساس نیاز منطقه و آمار جمعیتی به آنان تعلق گرفته است هدف شرکت غله استان تامین نان مردم آن هم با کیفیت بالا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.