کرج - معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به فعالیت ۸ مرکز رشد در سطح کشورگفت: ١٨٥ شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی ایران مشغول به فعالیت هستند.

۱۸۵ شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی کشور فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین اسکندر زند صبح امروز پنج شنبه در نشست مشترک با روسای مراکز تحقیقات کشاورزی  ومعاونین وزارت در کرج اظهار کرد:  سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ۶ فعالیت دارد که در این بخش ۱۹ موسسه مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ موسسه در البرز است و نیمی از پرسنل در البرز خدمت می کنند، گفت: سالی ۲واکسن در موسسه رازی تولید می شود.

زند با اعلام اینکه سالی ۲۵ تا ۳۰  آفت کش کم خطر معرفی می کنیم، افزود: سالانه ۱۲۰ دستاورد جدید برای حوزه کشاورزی معرفی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت ۸ مرکز رشد در  حوزه کشاورزی افزود:  ١٨٥ شرکت دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند و این موسسات سالانه ۵۰ طرح را تجاری سازی می کنند.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی درادامه گفت: هر ساله در جشنواره بین المللی خوارزمی نفرات اول تا سوم درکشور از حوزه تحقیقات کشاورزی معرفی می شوند.

وی همچنین با بیان اینکه  ٨ هزار هیئت علمی کشاورزی در کشور وجود دارد، گفت:  ۶ هزار نفر در دانشگاه ها تدریس می کنند و ۲ هزار نفر محققان دانشگاه کشاورزی هستند.

زند در ادامه افزود:  محققان ما در ۵۵۰ گرایش کشاورزی فعال هستند  ودر تولید واکسن، تهیه نقشه مرتبط با بخش کشاورزی و هسته های مورد نیاز بذر و نهال همکاری می کنند.

وی با اشاره به اینکه  ۸ هزار برند کود در کشور شناسایی و ۴ هزار برند کود تقلبی از رده خارج شد، خاطرنشان کرد: هزار محقق سازمان در هزار و ۲۰۰ مرکز خدمات به صورت معین مشغول فعالیت هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: تعداد دانشجویان بخش کشاورزی کشور از ۸۵ هزار نفر به ۳۵ هزار نفر کاهش داشته و در حال حاضر  ۸ هزار دانشجوی علمی کاربردی بخش کشاورزی در کشور مشغول به تحصیل اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.