رشت_ امام جمعه موقت رشت با اشاره به نارضایتی مردم در امر گمرک گفت: هنوز با تمام تلاش ها سالانه ۱۲ میلیارد دلار قاچاق به کشور وارد می شود که این سبب تعطیلی کارخانجات تولیدی و بنگاه های اقتصادی را فراهم آورده است.

سالانه ۱۲ میلیارد دلار قاچاق در کشور صورت می‌گیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: هر کس تقوی را رعایت کرد سود برده است .
وی ادامه داد: در رعایت تقوی منتظر کسی نمانید، در رعایت قانون پیشی بگیرید زیرا در بزنگاه آسیب می بینید .
حجت‌الاسلام والمسلمین پوررضا با اشاره به انتخاب عنوان سال ۹۶ در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی توسط  مقام معظم رهبری که جای تشکر مکرر از ایشان هست، گفت: ایشان تمام تلاش خود را می‌کنند تا راه را به مردم و مسئولان نشان دهند و بعد از آن این ما هستیم که باید این مسیر را به‌درستی طی کنیم.
امام جمعه موقت رشت در خصوص سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: جامعه به حمد الله آگاه است که سیره فاطمه (س) را زنده نگهدارد و در این راستا همه باید وظیفه مان را درست انجام دهیم.
وی با اشاره به تبریک روز گمرک به همه کسانی که کارشان را درست انجام می دهند یادآور شد: ما همچنان در این عرصه اعلام نگرانی می کنیم .
حجت‌الاسلام والمسلمین پور رضا گفت: هنوز با تمام تلاشها سالانه ۱۲ میلیارد دلار قاچاق به کشور وارد می شود که این سبب تعطیلی کارخانجات تولیدی و بنگاه های اقتصادی را فراهم اورده است.
وی ضمن تاکید بر ثروت اندوزی عده ای از سرمایه داران پست فطرت و زالو صفت اعلام کرد: اینان که خودشان را سرمایه گذار معرفی میکنند نمی دانند که چه دارند بر سر این مردم می اورند .
وی ادامه داد: هنگامی بر خود ببالید که آستین بالا بزنید و تولید کنید و بازرگانی که در بخش صادرات تولیدی ارائه می دهند مستحق ستایش است و دستانش را باید بوسید.
امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه مردم از عملکرد گمرک به هیچ وجه راضی نیستند خاطر نشان کرد: از مسئولانی که در این عرصه درست کار میکنند خواستاریم که نترسند و پای کار بیایند، همانگونه که مردم ما نترسیدند و انقلاب را اداره کردند و همچنین نترسیدند و جنگ نیز اداره شد.
امام جمعه موقت رشت با اشاره به سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان گیلان در راستای اجرای قانون ارائه تسهیلات اشتغال روستایی افزود: استان گیلان از استان‌های منحصر به فرد در حوزه گردشگری و دارای ظرفیت بالایی برای پیشرفت است.
 حجت‌الاسلام والمسلمین پوررضا با توجه به اینکه گردشگری دومین منبع درآمد استان معرفی شد تاکید کرد: گیلان می تواند کشور را بی نیاز کند می تواند ۵۰ میلیون نفر را سیر کند.
امام جمعه موقت رشت با توجه به مشکل داشتن در بخش توسعه یافتگی گیلان اظهار کرد: مدیران باید به توسعه یافتگی برسند انان سرمایه گذار را خسته میکنند و این مهمی است که باید بر روی آن کار شود.
وی ضمن تشکر از استاندار خواستار پیشبرد طرح های گردشگری شد و اعلام کرد: با نظر استاندار در بحث گردشگری فضا برای کار زیاد است و صدها میلیارد دلار میتوان درآمدزایی کرد.
وی از وضعیت فرهنگی در منطقه آزاد ابراز نگرانی کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی شرایط نامناسبی دارد که در اینجا مطرح کردنش نیز صحیح نیست و کسانی که از خارج وارد کشور میشوند با سفر به منطقه آزاد هیچ سبک زندگی اسلامی و ایرانی در انجا مشاهده نمی کند و این منطقه به گردشگری سکولار تبدیل شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین پور رضا با توجه به پیش بینی روزهای آینده مبنی بر بارش نزولات جوی عنوان داشت: مسئولان دقت کنند که کار و زندگی مردم مختل نشده و گرفتاری آنها و مخصوصا قشر اسیب پذیر بیشتر نشود و مورد حمایت قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.