یزد - فرماندار یزد گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه درزمینه مبارزه با مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی دولت است که با توجه به آن شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در این حوزه بر این مبنا برنامه‌ریزی و عملیاتی می‌سازد.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از اولویت های دولت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مصطفی سالاری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: محوریت اقدامات و فعالیت‌های شهرستان یزد در موضوع مبارزه با مواد مخدر پیشگیری با فرهنگ سازی و اجرای برنامه‌های متنوع در این زمینه بوده است.

وی افزود: دولت در سال‌های گذشته به موضوع ساماندهی آسیب‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته و خوشبختانه برای اجرایی شدن طرح‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان اعتبار مشخصی ابلاغ و به دستگاه های اجرایی تخصیص داده شده است.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ سازی مهمترین راه مقابله است گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی در این زمینه نظیر سازمان تبلیغات اسلامی، بهزیستی خوشبختانه نقشه راه پیشگیری و آموزش در شهرستان تدوین‌شده و شرح وظایف ادارات و نهادهای مختلف مشخص‌شده است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تصریح کرد: دانش آموزان به‌عنوان بزرگ‌ترین جامعه هدف در موضوع پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر هستند و نظام آموزش‌ و پرورش و خانواده‌ها نسبت به این موضوع باید  شناخت مناسب داشته باشند تا بتوانند بیشترین تأثیر را داشته باشند.

فرماندار خاطر نشان ساخت : دستگاه‌های اجرایی براساس شرح وظایف تدوین‌شده در نقشه راه پیشگیری از اعتیاد در مدت یک هفته باید ارائه گزارش بدهند مصوبات جلسات باید در مهلت موردنظر اجرایی شود و گزارش نهایی اقدامات انجام‌شده به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ارسال شود.

وی با تقدیر از تلاش کلیه مسئولان عضو این شورا در مبارزه با پدیده اعتیاد و مواد مخدر گفت : با توجه به حضور نزدیک به ۶۰ درصد جمعیت استان در شهرستان یزد با آسیب‌های اجتماعی متنوعی روبرو هستیم که با تلاش مسئولان ذی‌ربط و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اقدامات خوب و مؤثری انجام شده که امید است این اقدامات بیشتر شود.

سالاری با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری در مناطق حسن‌آباد، اسکان، کشتارگاه قدیم با مسئولیت اداره کل راه و شهرسازی استان و برخی از دستگاه‌های اجرایی افزود: این ستاد باهدف ساماندهی مسائل و مشکلات در حوزه عمرانی، خدمات شهری فرهنگی و اجتماعی است که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود این ستاد در موضوع مبارزه با مواد مخدر نیز اقداماتی را تدوین و عملیاتی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.