اصفهان- مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از تولید ریل در ذوب آهن و آمادگی این محصول برای تحویل به راه آهن جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: مشکلات بسیاری در راه فروش ریل به راه آهن وجود دارد که مربوط به مسایل فنی نیست و مشکلات مالی و کمبود نقدینگی را شامل می شود.

ریل ذوب آهن آماده تحویل به راه آهن جمهوری اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، احمد صادقی با اشاره به قرار داد فی مابین راه آهن جمهوری اسلامی و ذوب آهن اصفهان جهت خرید ۴۰ هزار تن ریل U۳۳، گفت: اگر چه این قراداد برای ذوب آهن اصفهان در حال حاضر اقتصادی نیست، اما به تدریج در حال تولید آن هستیم، در واقع قیمت ریل که تولید آن سخت است و گران تمام می شود، در این قرارداد بسیار پایین است.

وی تعیین این قیمت را بر اساس تبدیل ارز مبادله ای به ریال با قیمت دو سال پیش دانست و گفت : قیمت ریل به ازاء هر کیلو در قرارداد مذکور ۲۴۰۰ تومان است و از قیمت تمام شده این محصول کمتر است در حالی که دیگر محصولات ذوب آهن بیش از ۲۴۰۰ تومان قیمت دارد.

 مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با بیان این مطلب که ۴۰ هزار تن ریل به مرور در ذوب اصفهان تولید شده و به راه آهن تحویل می گردد، گفت: در اندیشه صادرات این محصول هم هستیم و بازار آن وجود دارد هر چند با مشکلاتی در حمل و نقل ریل های ۳۶ متری مواجه می باشیم، در مجموع صادرات آن به کشورهای همسایه امکان پذیر است و البته این کشورها مانند افغانستان و عراق فعلاً اقدام جدی برای توسعه ریلی انجام نداده اند.

وی افزود : برای حل مشکل فروش ریل به راه آهن جمهوری اسلامی، سال گذشته از مجلس تقاضا کردیم و امسال نیز تقاضا می کنیم که بودجه ارزی در اختیار راه آهن قرار گیرد تا از طریق صندوق توسعه ملی بتواند خرید مدت دار از ذوب آهن اصفهان داشته باشد.

صادقی به تقاهم سه جانبه ذوب آهن، راه آهن و یک شرکت خارجی نیز اشاره کرد و گفت: بر این اساس تولید ریل توسط ذوب آهن و یک شرکت خارجی به صورت مشترک انجام می شود تا راه آهن جمهوری اسلامی امکان خرید آن را داشته باشد.

مدیر کیفیت ذوب آهن اصفهان نیز از موفقیت ریل این شرکت در آزمون های مختلف خبر داد و گفت : نتایج این آزمون ها نشان دهنده انطباق شرایط ریل این شرکت با استاندارد است.

شیرین پرور با اشاره به انجام دو مرحله آزمون‌های کیفی بر روی ریل ذوب آهن، تصریح کرد : در ایام پایانی سال گذشته، آزمون های مذکور انجام شد که نتایج کاملاً منطبق بر استاندارد بود، بار دیگر با نظارت شرکت بازرسی (شخص ثالث مدنظر راه آهن جمهوری اسلامی) جهت آزمون های کیفی نمونه برداری صورت گرفت و به شرکت آزمونه فولاد ارسال گردید. این آزمون ها نشان داد ریل ذوب آهن اصفهان کیفیت بیشتری نسبت به ریل های خارجی دارد و در برخی شاخص ها از استاندارد های اروپایی نیز فراتر است.

 مدیر کیفیت ذوب آهن اصفهان از تولید بیش از ۵۰۰ تن ریل U۳۳ در این شرکت خبر داد و گفت : این ریل که آماده تحویل به راه آهن جمهوری اسلامی است، آزمون های UT، ادی کارنت، راستایی و تخت بودن را گذرانده است و در واقع این محصول که مطابق با آخرین تکنولوژی های روز دنیا تولید شده، کاملاً منطبق بر استاندارد اروپایی EN۱۳۶۷۴  می باشد.

 ذوب آهن اصفهان در پنجاهمین سال تاسیس خود قادر به تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن ریل با کیفیت و قابل استفاده در راه آهن و مترو است. این مجتمع عظیم صنعتی با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی، بزرگترین کارگاه تولید ریل خاورمیانه را بنا نهاده است تا ایران از واردات ریل بی نیاز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.