کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حل مشکل بازی در کشور بی‌طرف بین سه کشور عربستان، قطر و امارات سه توصیه داشته است. طبق ادعای یک روزنامه اماراتی، علی کفاشیان به قطر رای داده است.

رای کفاشیان در AFC به قطر/ عربستان و امارات هنوز نگران هستند!

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه الاتحاد امارات در گزارش کاملی به آنچه که در پشت پرده رای کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره بازی تیم های عربستانی و اماراتی با تیم های ایرانی و قطری می گذرد اشاره و اعلام کرد علی کفاشیان به سود کشور قطر رای داده است.

در حالی که بحث بازی تیم های عربستانی و ایرانی در کشور بی طرف همانند دو سال گذشته در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا هم ادامه خواهد یافت، دغدغه اصلی AFC حل مشکل سه کشور امارات و عربستان با قطر است.

روزنامه الاتحاد نوشت: «کنفدراسیون فوتبال آسیا صبح امروز حکم رسمی خود را برای برگزاری بازی تیم های فوتبال اماراتی و عربستانی با تیم های کشور همسایه (قطر) در کشور بی طرف را اعلام می کند. این حکم بعد از رای گیری تا ساعت ۹ شب گذشته به وقت کوالالامپور صادر می شود. منابع رسمی از کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده اند کمیته ای که برای بررسی بازی در کشور بی طرف تشکیل شده فقط شامل بازی تیم های اماراتی و عربستانی با قطری هاست و شامل دیدار تیمهای ایرانی و عربستانی نمی شود چرا که این دو کشور بیش از یکسال است که در زمین بی طرف بازی می کنند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «کمیته ای با ریاست برافول پاتیل نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته اروپایی دیگری با عنوان "کنترل ریسک" که متخصص مخاطرات امنیتی است تشکیل شد. آنها به صورت میدانی از سه کشور بازدید کردند.»

روزنامه الاتحاد در ادامه گزارش خود به سه توصیه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حل این مشکل اشاره کرده است: «توصیه اول این است که بازی ها در ورزشگاه های بی طرف برگزار گردد؛ طبق توصیه دوم تا پایان بحران کنونی، هیچیک از نمایندگان سه کشور نمی توانند ریاست هیچیک از کمیته های کنفدراسیون فوتبال آسیا را برعهده گیرند. این در حالی است که  توصیه سوم می گوید تمامی جلسات کمیته های فدراسیون های بین قاره ای در کولالامپور برگزار  شود، و دیگر همچون گذشته به سایر کشورها  منتقل نشود.

علاوه براین، گزارش هایی که همزمان با ارائه این سه توصیه منتشر شدند، جملگی دلالت بر آن دارند که انصراف تیم های عربستانی و اماراتی از لیگ باشگاه های آسیا مسئله ای کاملا واقعی بوده است و مسئولان ورزشی این کشورها در جریان جلسات مختلف و به صورت کاملا علنی، روی این مسئله تأکید کرده اند.»

رای ایران و علی کفاشیان هم بخش دیگری از این گزارش را تشکیل می دهد. روزنامه الاتحاد مدعی شده است که علی کفاشیان عضو ایرانی کمیته اجرایی به قطر رای داده است و در صورتی که ۱+۵۰ عضو (۱۸ عضو) به یک موضوع رای مثبت بدهند، آن حکم عملی می شود: «علی کفاشیان نماینده ایران برای لغو قانون زمین بی طرف به قطر رای داده است. طبق قانون اگر ۱+۵۰ رای به یک حکم داده شود، آن رای اجرایی می شود یعنی ۱۰ رای از ۱۸ رای ممکن.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «کمیته اجرایی ۲۴ عضو دارد که ۶ عضو آن حق رای ندارند یعنی قطر، عربستان، امارات و بحرین در کنار نمایندگان هنگ کنگ و ویتنام. کشورهای قطر، امارات و عربستان هم بعد از اعلام حکم نهایی ۲۰ روز فرصت دارند تا به دادگاه عالی ورزش شکایت و فرجام خواهی کنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.