رشت- پنجمین سال اجرای طرح دستهای مهربانی صبح هفتم بهمن ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهرستان رشت در پرورشگاه مژدهی رشت برگزار شد.

مراسم دست های مهربانی در پرورشگاه مژدهی رشت برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ؛ حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده رییس اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان در این مراسم ضمن تبریک ایام میلاد حضرت زینب کبری (ع) وپیش رو بودن دهه مبارک فجرگفت: یاد و خاطره شهدا انقلاب و مدافعان حرم و بزرگانی که در راه اندازی انقلاب و امام شهدا نقش داشتند را گامی میداریم .

وی با اشاره به خدمات ارزشمند واقفین پرورشگاه مژدهی رشت اظهار داشت : تکریم عزیزان پرورشگاه مژدهی تکریم به مولا امیرالمومنین (ع) است .

وی با اشاره به حساس بودن اجرای نیات واقفین افزود: پرورشگاه مژدهی رشت دارای ۳۳  رقبه  که  ۱۲ عرصه و اعیان در اختیار اوقاف  است  و بقیه سرقفلی فروخته شده در دست مالکین است که از آنها اجاره دریافت می شود.

وی ادامه داد:درآمد رقبه ها و عرصه و اعیان از باب نیات واقفین در امر پرورشگاه مژدهی حدود دویست میلیون تومان بود  که در راستای امینانه نیات واقفین به پرورشگاه تقدیم میکنیم.

وی گفت : برای اولین بار مرکز حفظ قران کریم ویژه عزیزان پرورشگاه افتتاح خواهد شد .

حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهرستان رشت نیز در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر گفت: خوشحالم که در این ایام  مبارک به دیدار عزیزان مژدهی موفق شدم .

وی با بیان اینکه در نظام دینی وقف  را برای خدا انجام میدهند گفت: موقوفه مژدهی و پرورشگاه دختران شایگان مصادیق  همین وقف است .

قربانی با اشاره به اینکه اگر این مراکز نباشد این فرزندان مستعد کجا باید رشد کنند افزود:

 از همین پرورشگاه ها شخصیت های بزرگی تحویل جامعه داده می شوند نظیر تربیت مدیر کل هایی  که حدود ۷۰ سال قبل  در پرورشگاه لاهیجان تربیت شدند .

عزیزان که تحصیل می کنند اینها فردا استاد دانشگاه و دکتر کشور می شوند چه بسا آیت الله آینده کشور شوند و وظیفه خود را در قبال آنان انجام دهیم اگر سایه پدر ندارند خودمان برایشان پدر باشیم .

گفتنی است در پایان مراسم مرکز راهبردی حفظ قرآن کریم پرورشگاه مژدهی رشت ویژه ایتام شهرستان رشت افتتاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.