کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: هیچ خانواده دارای نوزاد در مناطق زلزله‌زده نباید بدون کانکس و وسایل گرمایشی باشد، اگر موردی ببینم که حاکی از کوتاهی مسؤولان باشد چشم‌پوشی نمی‌کنم.

هیچ خانواده دارای نوزاد نباید بدون کانکس باشد/ کم‌کاری از سوی مسئولان را چشم‌پوشی نمی‌کنم

به گزارش قدس آنلاین، هوشنگ بازوند در نشست پیگیری مصوبات سفر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور به مناطق زلزله‌زده که پیش از ظهر امروز در سالن امید استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هیچ خانواده دارای نوزادی در مناطق زلزله‌زده نباید بدون کانکس و وسایل گرمایشی باشد، اگر موردی ببینم که حاکی از کوتاهی مسؤولان باشد چشم‌پوشی نمی‌کنم.

*بیش از ۳ هزار مورد پول به جای کانکس در بین اهالی مناطق زلزله‌زده توزیع شده است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ۳ هزار و ۷۰۰ مورد پول به جای کانکس در بین اهالی مناطق زلزله‌زده توزیع شده است، ادامه داد: برخی‌ها پول کانکس را می‌گیرند و بعد تصاویر خود را در زیر چادر منتشر می‌کنند و می‌گویند کانکس نداریم، حساب مردم اصیل و نجیب مناطق زلزله‌زده از این افراد جداست.

*یک‌سوم چادرهای توزیع شده در مناطق زلزله‌زده نصب شده است

وی از ساخته و آماده شدن ۲۰۰ چشمه دستشویی دیگر در داخل شهر سرپل‌ذهاب تا ۱۵ روز آینده خبر داد و افزود: ۸۳ میلیارد تومان چادر در میان زلزله‌زدگان توزیع شده است که از این میزان فقط یک‌سوم آن نصب شده است.

بازوند متذکر شد: باید بررسی شود که چرا عده‌ای سعی در دلسرد کردن مردم از کشور دارند، کلیپی در فضای مجازی پخش شده  که یک نفر از زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب مدعی شده که رب گوجه‌فرنگی تاریخ مصرف گذشته توسط هلال احمر به او داده شده است، در حالی‌که در بسته‌های غذایی توزیع شده توسط هلال احمر اصلا رب گوجه‌فرنگی نبوده است.

وی روند توزیع اقلام و سبدهای غذایی در مناطق زلزله‌زده را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: از تمامی ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده می‌کنیم.

این مقام عالی استان یادآور شد: در مورد جان و سلامت مردم در مناطق زلزله‌زده همه ما مسؤولیم، دانشگاه علوم پزشکی به دوردست‌ترین روستاهای زلزله‌زده و به‌خصوص آن دسته از روستاها که خانه بهداشت آن‌ها ویران شده است باید گشت پزشکی اعزام کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.