شیراز- معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت در این سال‌ها سالانه ۶۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است دولت باید اقتصاد کشور را بزرگ کند و از طرفی نباید انتظارات بزرگ شود.

دولت سالانه ۶۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است

به گزارش قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری صبح امروز در مراسم مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد اظهار داشت: در آستانه سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب لازم است نسل جوانی که قبل از پیروزی انقلاب نبوده با نسلی که آن زمان بوده، گفت‌وگو کند و این امر ضروری است. 

وی با بیان اینکه مسأله جوان و جوانی برای کل جهان یک اولویت و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: در اولویت و اهمیت مسئله جوانان تردیدی نیست؛ چراکه مهم‌ترین موضوع این است که جوان و جوانی موتور محرکه تغییر در جامعه است. 

جهانگیری افزود: آینده و بهبود جوانی مهم است به همین دلیل باید به جوان و جوانی خوش‌بین بود و آن را یک فرصت دانست. 

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: در دین، در سیره پیامبر، در روش ائمه اطهار و در فرهنگ و تمدن ایرانی ما و انقلاب اسلامی همچنین در اندیشه‌های امام راحل و رهبرمعظم انقلاب به جایگاه جوان توجه ویژه‌ای شده است. 

وی عنوان کرد: جوانی فرصتی است که می‌تواند معجزه خلق کند و باید به آن اهمیت دهیم.امروز ما فکر، فهم و سیاست و برنامه جوان را می‌خواهیم و باید به دنبال رفتارهایی باشیم که مورد علاقه و توجه جوانان باشد. 

جهانگیری با بیان اینکه باید به نقش محوری جوان و جوانی در جامعه توجه کنیم، گفت: به میزانی که در پاسخگویی نسل جوان خوب عمل کرده و ساختار مانعی ایجاد نکنیم می‌توانیم به رضایت نسل جوان کمک کنیم.

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: امروز با روند رو به فزاینده انتظارات روبه‌رو هستیم و فاصله‌ای بین مطالبات و واقعیت‌ها به وجود می‌آید و اگر توجه نشود با نارضایتی همراه می‌شود.

وی تصریح کرد: در سطح دولت، نهادهای حاکمیتی و مدنی نباید اجازه داد که حس نارضایتی در مردم و نسل جوان پیش آید و بگویند که آینده خوب نداریم. ناامیدی نسبت به آینده بزرگترین خطری است که یک کشور می‌تواند با آن روبه‌رو شود.

جهانگیری با بیان اینکه دولتکارهای مهمی در رابطه با جوانان داشته است، گفت:  در سفرهای زمان انتخابات  به رشت، بوشهر، شیراز شاهد حضور جوانان بودیم و این موج‌ها نشان از حضور جوانان با انتظاراتی در صحنه بود. 

وی افزود: باید مدیریت کشور به سمتی برود که جوانان بدانند هر فرصتی برای خدمت آنان وجود دارد، باید تغییرات پله به پله طی شود و معتقدیم مراحل کار باید مرحله به مرحله انجام شود. 

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه گفتیم سن مدیریتی کشور باید تا پایان برنامه ششم هشت سال جوان‌تر شود و ۳۰ درصد از زنان کشور باید در مدیریت حضور یابند، وزارتخانه‌ها باید معاون زن زیر ۴۰ سال و معاونان و وزرا نیز دستیار جوان داشته باشند. 

جهانگیری با بیان اینکه جامعه بیش از سه میلیون بیکار دارد، گفت: در زمینه اشتغال برخی منتقدند در حالی که ۱۰ سال میزان اشتغال کشور صفر بود اما ۷۹۰ هزار شغل در شش ماه امسال ایجاد شده است. 

وی عنوان کرد: دولت در این سال‌ها سالانه ۶۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است دولت باید اقتصاد کشور را بزرگ کند و از طرفی نباید انتظارات بزرگ شود.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصاد فضای مجازی بوده است چراکه امروز دوران اقتصاد به منابع طبیعی تمام شده است. 

جهانگیری عنوان کرد: اقتصادی فعال است که توجه به مغز جوانان داشته باشد، باید از فرصت‌های نوین استفاده شود، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی در مورد مسکن جوانان نیز گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند بلکه باید سایر نهادها نیز کمک کنند، دولت از تمام ظرفیت‌ها برای جوانان استفاده می‌کند نمونه آن وام ازدواج سه میلیون تومانی بود که تا امسال به ازای هر زوج ۱۰ میلیون تومان داده می‌شد و سال آینده به ۱۵ میلیون تومان می‌رسد. 

جهانگیری با بیان اینکه هیچ گره‌ای نیست که نتوان آن را حل کرد افزود: باید بپذیریم با هم باشیم، گفت‌وگوی ملی را بپذیریم چراکه در یک کشتی نشسته‌ایم و دست و به دست هم دهیم تا مشکلات برطرف شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.