معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را ابلاغ کرد.

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

به گزارش قدس آنلاین، هیئت وزیران در جلسه ۲۰/۱۰/۱۳۹۶ به پیشنهاد مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به استناد ماده (۱۲)قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران - مصوب ۱۳۹۱-، آیین‌نامه اجرایی ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب کرد:

آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

ماده۱- در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

الف- بنیاد: بنیاد شهید و امور ایثارگران

ب- قانون: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران- مصوب ۱۳۹۱-

پ- دستگاه‌ها: دستگاه‌های موضوع ماده (۲) قانون

ت- بیمه پایه: خدماتی که در چارچوب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور- مصوب ۱۳۷۳-، مصوبات شواری عالی بیمه سلامت کشور و هیئت وزیران تعیین می‌گردد.

ث- بیمه تکمیلی: هزینه خدمات بهداشتی و درمانی که خارج از تعهدات بیمه پایه است.

ماده۲- افراد مشمول این آیین‌نامه شامل گروه‌های ذیل می‌باشد:

الف- والدین، همسر و فرزند شهید، مفقود الاثر و اسیر

ب - جانبازان و افراد تحت تکفل آنان

پ- آزادگان و افراد تحت تکفل آنان

ماده۳- سرانه بیمه سلامت پایه هر ساله با پیشنهاد شورای عالی بیمه سلامت کشور توسط هیئت وزیران تصویب و سرانه بیمه تکمیلی حداکثر تا سقف (۵/۲) برابر بیمه پایه تعیین می‌گردد.

ماده۴- تعرفه خدمات تشخیصی، درمانی بیمه شدگان طبق تعرفه‌های مصوب هیئت وزیران در بخش‌های دولتی، عمومی غیر دولتی و خصوصی می‌باشد.

ماده۵- حدود خدمات بهداشتی و درمانی بر اساس بیمه پایه و تکمیلی به شرح جدول ذیل تعیین می‌شود:

شرح خدمات

بیمه پایه

بیمه‌ تکمیلی

بستری - جراحی

* *

کلینیک‌وپاراکلینیک (ویزیت، خدمات‌ سرپایی، دارو، توانبخشی، تصویربرداری ‌و آزمایشات)

* *
دندانپزشکی * ندارد

تجهیزات پزشکی(جراحی و توانبخشی)

* *

انواع خدمات توانبخشی

* *

ماده ۶- خدمات بهداشتی و درمانی که هزینه های آن مطابق مقررات دستگاه ذی‌ربط قابل پرداخت نبوده و در تعهد صندوق‌های بیمه درمانی (بیمه پایه- تکمیلی) نیز نمی باشد مطابق ضوابطی که توسط بنیاد، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح تهیه و ابلاغ می‌شود، صرفاً برای جانبازان، والدین شهدا و همسر و فرزندان شهدای دارای بیماری
صعب العلاج و همسر و فرزندان تحت تکفل جانبازان و آزادگان دارای بیماری صعب‌العلاج در چارچوب کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت و سقف اعتبارات مصوب مربوط قابل ارایه می باشد.   

ماده۷- به منظور اجرای این آیین‌نامه، بنیاد و ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه دستورالعمل‌ها و ضوابط جاری خود را متناسب با احکام این آیین‌نامه بازنگری و ابلاغ نمایند.

ماده ۸- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است ظرف شش ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه تمهیدات لازم برای جلوگیری از پرداخت مضاعف سرانه خدمات بهداشتی و درمانی به ایثارگران موضوع این آیین‌نامه را تهیه و اجرا نماید.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس ­جمهور این مصوبه را به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح – وزارت کشور  وزارت بهداشت، درمان و پزشکی - وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران - سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.