رشت- مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان از اسکان ۵۰۰ مسافر گرفتار در برف در محور لوشان از توابع شهرستان رودبار در جنوب استان خبر داد.

اسکان ۵۰۰ مسافر گرفتار در برف از سوی هلال احمر گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی هلال احمر ،مهدی ولی پور بیان داشت: این تعداد مسافر از شب گذشته به دلیل بارش شدید برف از سوی جمعیت هلال احمر استان گیلان در محور لوشان در مساجد، سالن ورزشی و حسینه ها اسکان داده شدند.

وی اظهار داشت: ۴۶۰ تخته پتو از سوی جمعیت هلال احمر استان گیلان بین این تعداد از مسافران توزیع شده است.

ولی پور همچنین با اشاره به اسکان ۵۰ نفر از اتباع خارجی در نمازخانه پایانه رشت خاطر نشان کرد: همچنین از سوی هلال احمر گیلان ۵۰ تخته پتو بین این تعداد از اتباع خارجی توزیع شده است.

با اعلام هواشناسی گیلان مبنی بر بارش برف در مناطق جلگه ای استان گیلان از شامگاه شنبه، همه نیروهای جمعیت هلال احمر استان به حالت آماده باش درآمدند و تمامی مرخصی ها لغو شده است. در هر شهرستان یک تیم واکنش سریع هلال احمر به تعداد هر تیم پنج نفر، با تمام تجهیزات و امکانات مورد نیاز حضور دارند و در مرکز استان گیلان نیز یک تیم واکنش سریع به تعداد ۱۵ نفر با تجهیزات لازم برای امدادرسانی احتمالی در بارش برف آماده باش هستند.

علاوه بر فعالیت تیم های واکنش سریع، نیروهای امدادی هلال احمر استان گیلان نیز در پایگاه های این جمعیت به صورت ویژه آماده باش هستند.

بر اساس آخرین آمار، جمعیت هلال احمر گیلان دارای ۱۶ تیم واکنش سریع پنج نفره ، یک تیم ۱۵ نفره ، دو هزار و ۲۹۰ نجاتگر و امدادگر و هفت هزار و ۲۲۹ عضو جوان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.